Bankrekening geweigerd

• Carlo

Hallo

Wie kan mij helpen?

Ik heb een eenmanszaak en heb sinds 5 jaar een rekeningnr bij de Rabobank.

Vorige week heb ik een BV gekocht waarvan ik direkteur grootaandeelhouder ben.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik een telefoontje van de Rabobank dat ik geweigerd ben door een

BKR verleden.

Kan iemand mij een bank adviseren die deze ondernemer een rekening kan verzorgen.

Alvast bedankt

Carlo

• teuntje

Wat is een BKR verleden? Below Krediet rating?

• Petra

Ik zou eerst een BKR (Bureau Krediet Registratie) uitdraai opvragen via je bank. Kost meen ik 5 eur. Dit kan trouwens bij iedere bank, wel je legitimatie meenemen.

Op dat overzicht staat aangegeven welke maatschappijen jouw een lening hebben verstrekt, voor hoeveel en evt. achterstanden (coderingen).

Indien er achterstanden zijn gemeld is het erg lastig een rekeningnummer aan te vragen.

Zijn de achterstanden of kredieten inmiddels in/afgelost neem dan contact op met de betreffende maatschappij/bank om deze te sluiten.

• xxx

dit had ik een bij de rabobank RBK, nu ben ik bij abnamro-bank als eenmanszaak en goede advies ik ben er te vrede over.

• Erick

Zelf heb ik dit ook meegemaakt, dit omdat er een bedrijf een onterecht bkr notering had genoteerd (reeds opgelost).

Toen dit nog speelde heb ik zonder moeite een rekening kunnen openen bij de Postbank, deze bod zelfs een bedrijfs lening aan, ondanks dat de registratie er nog stond.