Ik stoor me aan het feit datU en ik gedwongen worden ons salaris, uw en mijn geld dus, enkel via een bankrekening kunnen ontvangen.
Vervolgens verplichten de bankinstellingen ons te betalen voor een pasje waarmee we aan ons eigen geld kunnen komen! En als je dan geld van de bank opneemt, kun je dat slechts in een gelimiteerde vorm zonder dat daar een afspraak tussen bank en mij heeft plaatsgevonden.
Als je dan, zoals ik laatst bij de Rabo-bank meemaakte, dat een amper droog achter de oren zijnde juffouw mij aangaf dat ik bij opname van ? 1000.– dan nog maar ? 250,00 zou kunnen opnemen, en mij vroeg of ik daar wel voldoende aan zou hebben, dan word je in mijn geval getroffen door een gevoel van: wie ben jij om daar iets over te zeggen? Maar sterker nog: Mag ik alsjeblieft zelf bepalen in welke hoeveelheid ik van mijn geld kan opnemen?
Ik pleit voor het opheffen van kosten , verbonden aan de verstrekking van een pas, waarmee ik mijn eigen geld wil afhalen.
Banken verdienen reeds genoeg aan het feit dat mijn geld bij hun gestort wordt. Het tegen betaling verstrekken van een middel om aan mijn eigen geld te kunnen komen vind ik inmoreel en in feite diefstal.
Zou het onderhand niet eens tijd worden dat er tegen dit soort van dictatoriaal bank-regime geprotesteerd wordt? Wie denkt er ook zo over?