Spaar rekening kleindochter

• Ad

Hoi,

Mijn zoon en mijn (ex) schoondochter zijn verslaafd aan drugs/alcohol. Nu wil ik voor mijn kleindochter een spaarrekening openen, zodat ze later kan gaan studeren. Mijn probleem is dat ik alleen rekening kan openen met toestemming/ machtiging van mijn zoon en schoondochter. Gezien hun achter grond wil ik niet dat ze van bestaan bankrekening weten. Heb diverse banken benaderd maar openen van rekening zonder ouders is niet mogelijk,

Vraag. Bij welke bank kan ik spaarrekening openen zonder mede weten ouders of waar kan ik rekening openen waar ouders geen mogelijkheid hebben om geld te onttrekken.

• Eric

Je kunt toch gewoon een aparte rekening op je eigen naam openen ? Nadeel is alleen dat je belasting in Box 3 betaalt als je met je totale vermogen boven het heffingsvrije vermogen uitkomt.

• smurf

Kanaal eilanden, en dan hoe je het ook mooi verborgen voor Guus Geniep (de belasting inspecteur)

• Sander

Idd. Ten tijde dat je zoon en schoondochter gaan studeren, kun je ze ieder jaar rond de 4000 euro vrij schenken van het bedrag dat je hebt gespaard.