SWOT analyse Rabobank

• D_Kantoortje

Ik ben voor school bezig een marketingplan te schrijven, ik ben nu bezig met de SWOT analyse. SWOT staat voor sterke punten, zwakke punten, kansen en bedreigingen.

Bij de meeste categoriën heb ik al items gevonden behalve bij de zwakke punten. De Rabobank geeft deze natuurlijk niet prijs, vanwege concurrentie.

Zou iemand mij enkele zwakke punten kunnen geven van de Rabobank ten aanzien van andere banken en dit ook kunnen motiveren?!

Alvast bedankt.

• Sander

Tja, mijn visie op de boerenleenbank…. cooperatieve bank, ieder filiaal is ongeveer zijn eigen bank… voorwaarden verschillen dus ook per filiaal waar je binnenstapt. Ze zijn marktleider op het gebied van hypotheken, echter hebben last van grootheidswaan: Wil je je hypotheek oversluiten, krijg je dikwijls te horen of je je rekening met bijbehorende passen en verzekeringen ook meteen mee wilt nemen. Kortom, de klant komt niet meer op de eerste plaats.

• g.w.

Doordat kantoren autonoom zijn, is de kans dat ze onder elkaar uitgespeelt worden groot. Concurrentie onderelkaar

• Fam.S

Onderstaand treft u één dag “dienstverlening” van RABO/Schretlen aan. Men kreeg het voor elkaar bij de klachtencommissie van het totale verlies ad F 1.400.000.- in ongeveer 70 dagen beurshandel, de vertrouwvolle cliënt voor F.1.000.00O-schuldig te laten verklaren. De ingehuurde “deskundigen” kregen … f. 400.000=-

KLACHTENCOMMISSIE: OVER OMKOPING GESPROKEN!!!!! Nadien werd ieder en alles (advocaten, instanties, politie, p.t.t.post, en meer) tot op heden succesvol door RABO bewogen deze zaak onder de pet te houden. Gaarne uw medewerking voor gerechtigheid?

ÉÉN DAG BEURS!! 26 oktober 1987. Door RABO “deskundigen”

Totaal verlies,resp. provisie. F. 99.178.02. F. 7.293.77.

Van belangen behartiging was absoluut geen sprake.

26-10-87 Voorbeurs : marginplicht F 1.193.000=

26-10-87 Voorbeurs : Onderdekking op de

betaalrekening :F.1.157.000=

• fritos

Kun je mij het ebstand sturen

• Salid

hey,

Ik ben momenteel bezig met een strategische management plan voor school.

Hiervoor heb ik ook een swot analyse nodig maar dan voor de ABN AMRO.

kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt