Automatische incasso hypotheek postbank

• dirk

Goedemiddag

Ik zit met een vervelend iets waar ik niet uit kom.

Kan je als je een hypotheek hebt lopen bij de Postbank de AUTOMATISCHE incasso stopzetten en dat je ZELF de betalingen doet elke maand op een vaste dag.

In mijn geval de 20e van elke maand,ik heb een fulltime baan en krijg per maand uitbetaald,stipt op de 20e van elke maand.

Ik vindt het een beetje vreemd dat men dit eventueel NIET wil doen,want,al heb je een automatische incasso,juist daardoor gaat het vaak fout denk ik,huur en hypotheekgelden zijn toch prioriteit nummer 1 om te betalen,er zullen dus weinig mensen zijn die dit geld WEL hebben,maar niet storten……. het is natuurlijk wel een stukje vertrouwen,maar nogmaals,bij een automatische incasso is die zekerheid er ook niet..

• dirk

Met daardoor gaat het vaak fout bedoel ik,dat er dan al andere kleine dingetjes,ook automatisch geincasseerd zijn en afgeschreven zijn vlak voor de incassotijd van de Postbank,waardoor MEN net niet aan het termijnbedrag meer komt,met alle gevaar van dien.

• Sander

Ik zou zeggen, vraag het de Postbank. De overboeking van het salaris wil nog wel eens verschillen, de incassodatum van de hypotheek ligt meestal vast, tenzij de datum in een weekend ligt. Meestal wordt dan een paar dagen eerder afgeschreven. Kijk dus zeker een paar dagen vantevoren of het saldo toereikend is.

Ik denk dat de meeste mensen toch een betaalpakket hebben, dus niet een rekening hier, creditcard daar, etc. Meestal zit daar ook een kredietmogelijkheid bij, 500 of 1000 euro. Mocht het een keer voor komen dat alle afschrijvingen tegelijk komen, dan kan men een tijdje rood komen te staan. Dit kost iets aan rente, echter de betalingen kunnen wel doorgaan. Het vergt wel enige discipline om niet iedere maand rood te staan.

• dirk

Ja,en daar willen we vanaf,de hypotheek die we hiervoor hadden bij Aegon,toch ook niet echt een kleintje te noemen op de fin.markt,zag hier geen probleem in.

De postbank zou zelfs zijn termijnen 10 dagen eerder ontvangen als gebruikelijk,ben zelfs bereid hier extra voor te betalen.

• dirk

“Als je minimaal 5dagen voor de eerste van de maand ( de incassodatum van de Postbank) je termijnen ZELF stort,voeren de computers van de Postbank AUTOMATISCH G.E.E.N. incasso uit op je rekening”.

Een automatische incasso totaal stopzetten blijkt niet mogelijk,maar dit is meer een contractueel juridisch plaatje,het technische plaatje is dat het gewoon kan,maar stort je termijnen 3-4-5-dagen voor de eerste van de maand,dan is er geen probleem en wordt ern geen automatische incasso uitgevoerd.