storneren

• Carine

Ik doe internetbankieren en krijg dus geen afschriften meer. Door verhuizing heb ik aardig wat rekeningen betaald waaronder 1 die afgeschreven moest worden naar Vitens. Per abuis heb ik uiteindelijk mijn exvriend (die net daaronder in het adressenbestand stond) het bedrag overgemaakt. Dit is op 13 april gebeurd en nu zegt de bank dat het alleen gestorneerd kon worden binnen 30 dagen. Ik heb veel ellende gehad met mijn toenmalige vriend en ben geenszins van plan om hem zelf te bellen om het bedrag terug te vragen. Als het binnen 30 dagen kan, kan het toch ook binnen anderhalve maand? Wie weet raad? Alvast dank!

• Sans

Hoe komt het dan, dat je er met internetbankieren pas na dertig dagen achterkomt. Als de termijn verstreken is, houdt het op. Anders zou de ontvanger nooit zeker zijn van zijn geld.

• marie

Storneren (binnen 30 dagen) is alleen maar mogelijk als het een automatische incasso betreft. Dit is hier niet het geval.

Als het een zelfgedane (internet) overboeking betreft zal de bank nooit zo maar tot terugboeking overgaan. Sans schreef:

>

> Hoe komt het dan, dat je er met internetbankieren pas na

> dertig dagen achterkomt. Als de termijn verstreken is, houdt

> het op. Anders zou de ontvanger nooit zeker zijn van zijn geld.

• FankoPaulista

die 30 dagen is wettelijk bij een auto incasso.

Ik vrees dat je toch echt aan hem moet vragen of hij het terug boekt een rechtzaak is duurder…

• Rudi Peeters

Volgens mij is hier gewoon sprake van een “onverschuldigde betaling”. De vraag is wel of het de moeite waard is om een juridische procedure te starten, een beller is sneller denk ik.

• A van den Dries

Binnenkort moet ik tenminste 12 dagen van te voren het volledige aankoopbedrag overgemaakt hebben.

Op welke manier moet ik dit bedrag overmaken,als ik het wil laten storneren omdat het bijv;op de een of ander manier niet aan de gemaakte afspraken voldoet?

Met vriendelijke groet,André

En alvast bedankt.Rudi Peeters schreef:

>

> Volgens mij is hier gewoon sprake van een "onverschuldigde

> betaling". De vraag is wel of het de moeite waard is om een

> juridische procedure te starten, een beller is sneller denk ik.

• A van den Dries

Binnenkort moet ik tenminste 12 dagen van te voren het volledige aankoopbedrag overgemaakt hebben.

Op welke manier moet ik dit bedrag overmaken,als ik het wil laten storneren omdat het bijv;op de een of ander manier niet aan de gemaakte afspraken voldoet?

Met vriendelijke groet,André

En alvast bedankt.Rudi Peeters schreef:

>

> Volgens mij is hier gewoon sprake van een "onverschuldigde

> betaling". De vraag is wel of het de moeite waard is om een

> juridische procedure te starten, een beller is sneller denk ik.

• A van den Dries

De keukenconcurent in Baarle Nassauw is niet aangesloten bij het CBW

Is deze zaak betouwbaar voor een keuken aankoop,want ik hoor er niet veel goeds van.

Drémarie schreef:

>

> Storneren (binnen 30 dagen) is alleen maar mogelijk als het

> een automatische incasso betreft. Dit is hier niet het geval.

> Als het een zelfgedane (internet) overboeking betreft zal de

> bank nooit zo maar tot terugboeking overgaan. Sans schreef:

> >

> > Hoe komt het dan, dat je er met internetbankieren pas na

> > dertig dagen achterkomt. Als de termijn verstreken is, houdt

> > het op. Anders zou de ontvanger nooit zeker zijn van zijn

> geld.

• T de Vries

hoe storneer ik een bedrag wat ik onterecht gestort heb terug aan ziggo

• onmoglijk

Dit valt niet te storneren. Zoek in een woordenboek naar “storneren” of “storno”.

Bezie het alsof je onterecht geld aan iemand hebt gegeven.

Probeer het eerst vriendelijk, vraag de begunstigde vriendelijk om het geld terug te geven.

Anders rest je alleen een gang naar de rechter…………..