'Contant betalen gaat geld kosten'

• Jan

Contant betalen in de winkel gaat geld kosten. De Nederlandse banken denken erover om de onkosten die contant betalen met zich meebrengt, door te berekenen. Dat schrijft De Telegraaf.

Ik begrijp niet waarmee de banken bezig zijn zijn. Wanneer ik voor een kleine boodschap pin bij de kassa moet ik extra betalen. Dus pinnen is duurder dan contant!

Ik ben voorstander van pinnen omdat het a erg gemakkelijk is, b kosten bespaard en c bijdraagd aan een stuk veiligheid.

Dus eigenlijk zou je een bones moeten krijgen wanneer je pint!!

• Jan

Chippen is nog veiliger, er kan niet meegekeken worden, als de kassa er op is ingericht gaat het veel vlugger dan contant en/of pinnen.

• Jan

Er valt niet mee te kijken met een chipknip, want je hebt geen pincode nodig.

Dus als je je chippas kwijt raakt of vergeet loop je wel veel risico dat je hem niet meer terug ziet. Iedereen kan er dan geld afhalen en je kan hem ook niet blokkeren.

Maar als je er niet te veel geld op zet is de schade beperkt.

• Jan

oeps.. het wordt wel een beetje een “Jan-boel”. Kan er ook niets aan doen dat ik zo heet.

• Jan

Dit geldt ook voor de beurs waarin je de contanten bewaart.Als je die kwijt raakt ben je ook het geld kwijt, De onzin van als je hem kwijt raakt heb ik al vaker gehoord. Jan schreef:

>

> Er valt niet mee te kijken met een chipknip, want je hebt

> geen pincode nodig.

>

> Dus als je je chippas kwijt raakt of vergeet loop je wel veel

> risico dat je hem niet meer terug ziet. Iedereen kan er dan

> geld afhalen en je kan hem ook niet blokkeren.

>

> Maar als je er niet te veel geld op zet is de schade beperkt.

• Rian

Contant blijft nog steeds mijn favoriet. Heb ik meteen overzicht in wat er uit gaat en in komnt.

Oh ja, fijn hè niet Jan maar Rian

• Sans

Betalen is administreren en administreren kost geld, omdat mensen ervoor werken. Je wilt die mensen hun inkomen toch niet onthouden?