omkoperij

• hwdak

welke bankmedewerker wil tegen betaling voor mij de gegevens opzoeken van een bankrekeningnummer.

mijn zoon (8jaar) had via internet computerspelletjes bij hem besteld en zijn spaargeld er aan uitgegeven. wij voelen ons zeer opgelicht door deze persoon en bij mijn eigen bank krijg ik geen gehoor.

het gaat om nr. 547054572 hij zegt dat hij k. barrah heet en uit amsterdam komt maar als je mij zijn echte achternaam kan geven en woonplaats eventueel met meer gegevens in een persoonlijk mailtje….. dan komen wij er wel uit!!

hwdak@raketnet.nl

laat alsjeblieft iets van je horen.

wij zijn ten einde raad en als eerlijk mens wordt je tegenwoordig met een kluitje in het riet gestuurd.

en zulke figuren worden maar beschermd met privacy wetgeving.

soms denk ik wel eens dat je beter asiocaal kunt zijn.

kom op en laat je hart spreken!!!!!!!!!!!

• Frieda

Grote kans dat de naam wel klopt en de plaatsnaam waarschijnlijk ook. Als de bank tenminste goed gecontroleerd heeft of naam en rekeningnummer overeenkomen. Heb je zelf al een telefoonboek geprobeerd? Met een beetje geluk kun je hem op die manier vinden. En anders in ieder geval aangifte doen bij de politie. Misschien helpt het als je hem dat via e-mail nog even laat weten.

Ik heb zo'n zelfde akkefietje bij de hand nu. Ook mijn zoon had spelletjes besteld bij GBASP in Oldenzaal. Via die gegevens ben ik wel achter het adres van dit zogenaamde bedrijf gekomen. Mijn zoon heeft inmiddels 1 spelletje ontvangen, maar had er 3 besteld. Ik heb ze vrijdag gemaild, dat als het geld dat mijn zoon betaald heeft voor die spelletjes, vandaag niet op mijn rekening zou staan, dat we dan aangifte zouden doen. Zaterdag kreeg ik een mailtje, dat het geld was overgemaakt, maar vandaag stond het er nog niet op. Ik geef ze nog tot vanmiddag de kans om een bewijs te sturen, dat het geld is overgemaakt, anders gaan we inderdaad aangifte doen.

• hwdak

hoi,

ik heb heel internet binnenstebuiten gekeerd om achter zijn gegevens te komen.

ik heb een aantal adressen met telefoonnummers en al.

er mee naar de politie gaan heeft geen zin omdat zij gewoon zeggen dat ik betaal voor een dienst en de andere partij die niet nakomt.

en ze willen meerdere klachten hebben.

ik probeer achter zijn goede adres te komen en als dat klopt pak ik hem gewoon terug door hem bv overal lid van te maken. ik vul gewoon zijn gegevens in en rekening nummer. en dan mag hij elke keer zelf achter zijn geld aanzitten dat automatisch af word geschreven, net zolang tot hij het zat is.

zodat hij dan aangifte gaat doen (en dat zal hij wel niet durven) of totdat hij het geld terugstort.

• Frieda

Zet dit verhaal eens neer bij opgelicht.net. Dat heb ik ook gedaan en zo kwam ik erachter, dat die gast een oude bekende was, waartegen ook al eerder aangifte is gedaan. Misschien vind je daar meer mensen die gedupeerd zijn door die man.

groetjes, Frieda

• anna

Hoe vervelend de situatie ook is, een bankmedewerker mag onder geen enkele voorwaarde dergelijke informatie aan derden doorgeven. Nog afgezien van het feit dat dit kan leiden tot ontslag bij ontdekking door de werkgever, kan een bankmedewerker ook juridisch worden vervolgd. Je bent immer strafbaar op grond van de wet op de privacy.

Ik kan je dan ook geen ander advies geven dan aangifte doen bij de politie. Wellicht dat meedere slachtoffers zich hebben gemeld zodat men hiermee aan de slag kan.

• Frieda

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vandaag was het geld alsnog op mijn rekening teruggestort. Ik hoop dat het voor jou net zo goed afloopt.

groetjes, Frieda

• hwdak

gelukkig maar, nou ik nog.

ben der druk mee bezig.

• inba

ik heb u al eerder gemaild……………….

• hwdak

hoi inba,

het spijt me maar die mail heb ik niet ontvangen!

zou je aub mij nog een keer willen mailen?

ben zeer nieuwschierig.

mvg,

r. hoogstraten

• Jan

Probeer eens op onderstaande website.

http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi