Vermogen in het buitenland

• Sebas

Stel dat je rente krijgt op vermogen wat in het buitenland staat. Dan zal de fiscus daar achter komen doordat de rente inkomsten worden doorgegeven.

Echter nu heb ik gehoord dat wanneer je vermogen in het buitenland hebt en daarop GEEN rente ontvangt dan niets hoeft te vrezen van de fiscus. (wordt niets doorgegeven aan de fiscus in Nederland).

Hetzelfde geldt voor eventuele aandelenportefeuilles die je in het buitenland aanhoudt. Ook inkomsten daaruit (dividenden) worden niet aan de nederlandse fiscus doorgegeven.

Kan iemand mij vertellen waarom het eerste wel wordt doorgegeven en de laatste twee niet.

Krom , hoor.

• lotte

hoi sebas

een mooie gelegenheid om dan maar wat te storen op giro 555

groetjes lotte

• Chai Boonsong

hangt er vanaf waar in het buitenland. Buiten europa en offshore accounts zijn wel veilig

• Jan

Een offshore account met bankaccount. De prijzen lopen wel ver uiteen. Van 600 US$ tot 5000 euro. Maar waar kan je nu terecht om een offshore account met bankrekening te laten opzetten voor een aardige prijs?

• j,g, van der knaap

er zijn meerdere europese banken die een off-shore tak hebben. je moet daar gewoon naar vragen volgens mij. je zal het internet eens moeten afspeuren met de ingang offshore banking o.i.d. ik heb me wel eens laten vertellen dat de skandinavische banken wel met de offshore branche bekend zijn. dan heb je ook een behoorlijke zekerheid dat je niet te maken hebt met oplichters.

• Chai Boonsong

Channel islands banks