Beleggen met een lage dollar

• Romeo

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar je nu het beste in kan gaan beleggen nu de waarde van de dollar zo laag staat en waarschijnlijk de komende tijd nog meer in waarde gaat dalen.

De beurs in Europa zal de komende jaren ook wel negatief blijven en de rente zal op termijn hier ook gaan dalen om de krachtige euro wat te doen dalen.

Weet iemand ook nog aandelen waarbij het dividend rendement aantrekkelijk is en blijft.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ik wil graag een aantrekkelijk rendement behalen met mijn geld.

• frankopaulista

wat is voor jou een aantrekkelijk rendement?

Wat voor een risico wil je over dit geld lopen?

• Alex

Ik zou als ik jou was helemaal niet gaan beleggen. De kans dat je alles of veel geld kwijt raakt is heel groot. Al de zg. deskundigen ten spijt. Neem een abonnement op het blad Financieele Strategie van Rienk Kamer, volg dat een jaar en beslis. Ik volg hem al heel lang en ben vaak verbaast over zijn inzichten, en zijn gelijk.

En wat de dollar betreft, geen zorgen die zakt nog wel verder. Amerika is feitelijk failliet. Enorme staatschuld gecombineerd met belasting verlagingen moeten wel eindigen in een ramp.

Grote namen in de beleggingswereld houden hun geld contant, en kopen geen aandelen, en al helemaal geen US Dollars.

Alex

• frankopaulista

eh meneer Rienk Kamer is ook een zgn. deskundige. “Al je geld kwijt raakt” klinkt als een goed gespreide belegging echt iemand die weet waar i mee bezig is.

Zoals jij natuurlijk ook wel weet is de staatschuld van America in procenten tov het BNP kleiner dan sommige eu landen. Dat dit in geld erg veel is lijkt me logisch als je een wat grotere economie hebt. Dat de dollar verder gaat zakken dat denk ik ook (hoera we zijn het eens) Grote beleggers houden helemaal niet hun geld contant ze zijn namelijk verplicht om een gedeelte van hun vermogen te beleggen in aandelen of obligaties en ook nog een stuk in dollars. Dit heeft te maken met RISICOSPREIDING. Tenminste ik hoop dat je met grote beleggers denkt aan een pensioenfonds of een verzekeraar en niet aan Linda de Mol of Joop van den Ende.

Een beleggings portefeuille moet je netjes opbouwen. Je begint met een stukje contant daarna een stukje obligaties (van staat naar E.M.) dan aandelen en eventueel daar boven een heel klein stukje derivaten. Heb je een vermogen kleiner dan bijvoorbeeld € 200.000 is het vaak verstandiger om in fondsen te beleggen voor een maximale spreiding.

O en beleggen in dollars kan ook betekenen dat je er short in gaat….. maw je profiteert van een daling.

Ik ben maar een zgn deskundige maar mensen die zich houden aan de eerder genoemde opbouw raken hun geld misschien wel kwijt maar das niet door beleggen.

• Alex

Wel eens van Warren Buffet gehoord? Deze man beheert een fonds van USD 35 miljard, en is een legendarische belegger. Zijn advies Houd je geld contant maar niet in USD.(dat is zo groot als het Robeco fonds)

Paul Volcker de voorganger van Greenspan zegt: we lopen voor 75% kans op een forse crisis binnen 5 jaar.

Wim Duisenberg: de huidige situatie is gevaarlijk de lopende tekorten op de Amerikaanse lopende rekening zijn op de langere termijn niet houdbaar.

Dit zijn mensen die geen enkel belang hebben om de markt omhoog te praten. En heel veel zg deskundigen hebben dat namenlijk wel.

Niet alleen de staatschuld in Amerika is een probleem maar ook de enorme schulden die de inwoners hebben. De president geeft veel belasting terug en toch gaan de bestedingen niet omhoog. Dat komt omdat mensen met dat geld hun schulden gaan aflossen. Het aantal faillissementen stijgt en de arbeidslonen dalen.

Maar je hoeft me niet te geloven, uiteindelijk heeft jouw baas er ook belang bij dat men blijft beleggen. Hij verdient er in iedergeval aan.

Alex

• frankopaulista

dat laatste klopt ware het niet dat de rente marge op spaargeld ook erg aantrekkelijk is!

Verder is het denk ik vrij zinloos om hier wat aan toe te voegen jij hebt een mening ik ook :-)

Ik kan ook met uitspraken komen van de zelfde heren (ja recent) dat het allemaal zo slecht niet is.

Over 5 jaar kijken wie er gelijk had goed?