bankafschriften

• jan

Wie kan mij vertellen hoe lang bankafschriften bij de rabobank op microfilm bewaard worden. In het jaar 2000 vroeg ik bij een rabobank afschriften van een bepaalde rekening ivm reconstructie erfenis, en men kon toen tot 1 januari 1986 teruggaan, hetgeen ik ook verkregen heb. Nu blijkt plotsklaps dat wanneer ik bij deze rabobank bankafschriften wil hebben over de periode 1 januari 1986 t.m 31 dec 1990, deze niet meer voor handen zijn op microfilm, aangezien men nog maar 10 jaar bewaard!! En wie kent de officiele bewaartermijnen van de rabobank, aangezien 4 jaar geleden men wel 14 jaar terug kon en nu dus niet meer'.

• frankopaulista

10 jaar is de wettelijke termijn voor bedrijven. Voor personen is het meen ik nog korter… Als men het langer bewaard is dat service..

• jantien

De officiele bewaartermijn voor banken is tegenwoordig 7 jaar. (was 10 jaar) Als er nog verder teruggezocht kan worden moet je dit alleen maar zien als extra service en zal dit alleen maar komen omdat men de oude archieven nog niet heeft vernietigd.

• frankopaulista

oeps ik loop 3 jaar achter !!