zwitserse bankrekening

• m.p

Hallo,

Ik ben namelijk op zoek naar iemand die er weet van heeft hoe je een zwitsrese bankrekening kan openen als nederlander zijnde. Wat de regels zijn?

Wat het inleg kapitaiaal is? En of je het geld naar alle landen van de wereld kan transferen. En hoe het zit met de Nederlandse belasting als je geld hebt in Zwitserland?

Ik ben naarstig op zoek naar iemand die er veel weet van heeft. Dus als iemand mij zou kunnen helpen met informatie dan heel graag. Bij voorbaat dank

• frankopaulista

1. ga er naar toe en open een rekening neem wel je paspoort mee

2 minimale inleg scheelt per bank

3. Als je niets opgeeft aan de belasting zal een zwitserse bank dat uit zichzelf ook niet snel doen dit is natuurlijk van jou dan wel een overtreding van de belasting wet (zwitserse belasting weet ik niet trouwens maar kan nooiot veel zijn)

4 Zwitserse banken zijn net echte banken je kan je geld overal naar toe overboeken

5 de kosten van sommige Zwitserse banken zijn echt heel erg hoog let daar op en vraag er naar

als het trouwens alleen om de belasting gaat zijn er betere alternatieven

• i

hallo,

Ik ben student in het bank en verzekeringswezen en moet deze week een toevallig een presentatie houden over de zwitserse bank ik heb zelf contact opgenomen met de ABN AMRO bank in zurich en die heeft mijn een paar nuttige links toegstuurd..

www.swconsult.ch/chbanks/faq.htm

www.geneva-finance.ch

http://www.internationalist.com/business/Switzerland.php

Misschien heb je er wat aan….

SUCCES!