onbeschofte bank

• andre

een toepasselijke naam voor een zichzelf roemende bank.

abnamro(of)bank

je leest veel over misselijke manieren van handelen door banken,hier volgt mijn

relaas';

jammer genoeg ben ik niet eerder met internetten bezig geweest want het is al weer langer geleden maar als particulier sta je vrij machteloos.

in juli 2000 koop ik op advies van de abnmedewerker 1000 aandelen ATAG.

in nov 2000 koop ik er nog 1000 bij(dat doe je goed,want ze staan in de etalage),

aldus de Hr Wuis de adviseur.

je volgt op teletekst de koers en een paar maanden later schiet de koers omhoog.,

als de donder bel je DE BANK en geeft opdracht te verkopen op 3.95.

de volgende dag kreeg ik bericht dat mijn order niet was uitgevoerd, omdat de koers

niet op 4.00 was gekomen.

kort hierop verdween ATAG van teletekst!!!!!!

DE BANK gebeld om uitleg,(de adviseur werkte er niet meer!!!) en een dame melde,

als er iets byzonders is, krijgt u wel een briefje.

NOOIT MEER IETS GEHOORD,totdat ik een bericht in de krant lees dat ATAG

failliet is.

bij DE BANK kon men geen info geven u hoort wel van de curator ,de afd effecten

is verplaast naar Den Helder.

NIEMAND WIST WAT !!!,MAAR WAT BLIJKT—-DE BANK WAS DE HUISBANKIER.

DE BANK had mijn stukken moeten kopen en dat was niet intressant!!!.

een paar maanden later stond in de telegraaf een partij ATAG keukenapparatuur

te koop twv 500.000.

veel te laat natuurlijk,maar hoe noem je dit normaal gesproken?

ONGEPAST wordt ik elke keer weer als ik die RIJKman groenink hoor vertellen

hoe hoog de winst weer was.

dat aandelen risico"s inhouden begrijp ik,maar op deze manier ervan afraken…..

zij er reactie.s dan lees ik het graag.

andre.

• andre

ben er vandaag achter gekomen dat voornoemde adviseur op een

kantoor in Hoorn werkt.

Het is maar dat u het weet,bij diezelfde bank,.

een gewaarschuwd mens ,laat zich niks afpakken op eemn legale manier.

• frankopaulista

even voor alle duidelijkheid. Als jij een opdracht tot verkoop geeft op 3,95 en deze koers wordt gehaald. Heb je recht op uitvoering.

1 aantekening hierbij als jij 2000 stukken wilt verkopen en er worden er maar 10 verhandeld op die prijs dan is de kans natuurlijk groot dat jouw stukken niet gaan. Sterker nog ze gaan niet!

Voorbeeld ik verkoop 100 stukken fonds x op 100 euro

en nog eens 100 op op 101

er is een koper die 50 stukken koopt en een andere die vlak daarna 200 stukken wil kopen

de eerste zal dan 100 betalen de andere heeft pech en betaalt voor de eerste 50 100 voor de volgende 100 101 en voor de andere 50 vermoedelijk nog een hogere prijs.. of als er niemand iets verkoopt dan koopt hij zelfs maar 150 stukken.

Nu worden als het goed is alle effectentelefoontjes op tape opgenomen. Dus kan je eisen dat de transactie als nog wordt uitgevoerd op die 3,95. Nogmaals mits je recht had op uitvoering.

Als je nog vragen hebt stel ze dan misschien dat ik je verder opweg kan helpen

• andre

dank voor je reactie.

Zoals ik dit lees,ga jij er van uit dat er een technische oorzaak is,echter de adviseur

wilde op wat voor reden po 4,00gaan zitten,hetgeen ik apert neit wilde.

VERKOPEN was de opdracht.

Wat mischien nog niet bij je bekend is,dat er op die dag een stijging was van meer dan 400%,vandaar mijn telefoontje naar het bankfiliaal van abnamro< dus niet opgenomen> jammergenoeg,indit gesprek kreeg ik wel te horen,dat er een grote aan het kopen was.

abnamro-huisbankier

atag van teletekst en van de beurs!!!

mijn verkooporder niet uitgevoerd,koers is nog doorgestegen tot398

weer bellen met bank voor uitleg !

adviseur AFwezig vrouwtje zegt ,als er iets bijzonders is krijgt u wel een briefje.

daarna nooit meer iets vernomen.

bank is een sho geworden NIEMAND weet nog iets en niemand wrkt er meer .

ATAG was dus failliet Sterfhuisconstructie? DE BANK laat niks meer horen

MIJN centen weg enATAG is weer bezig de BANK maakt miljarden winst

ne heel toevallig was de BANK de HUIS BANKIER.

Vandaar mijn sugestie voor een subtiele naams aanpassing n.l.ABNAMRO(OF)bank.

• frankopaulista

hmmm zou er toch een zaak van maken officiele klacht op schrift naar abn. Kom je er niet uit leg het voor aan de DSI

• andre

okay,een klacht naar abn,gevoelsmatig ligt dit nogal moeilijk,maar dat is waarschijnlijk ook de politiek van dat soort …….nemers als eenRIJKman.

DSI is een beter idee denk ik maar waar vind deze instelling?

andre

• frankopaulista

je bent verplicht om eerst een officiele (schriftelijke) klacht in te dienen bij de bank. Kom je er niet uit met de bank dan kan je terecht bij het dsi. Ik meen dat de website www:.stichting-dsi.nl is daar vind je als het goed is alle procedures. DSI adviseert vaak wel een advocaat in de arm te nemen dus kijk even naar je kosten baten verdeling zeg maar….

• Teun

Ik heb zoiets met DAF gehad en mij altijd afgevraagd, gezien het bedrijf gewoon doorging, of dit niet gelegaliseerde roof was

• frankopaulista

wettelijk gezien niet… Aandelen waardeloos switch nv naar bv en de oude aandeleelhouders zijn de je weet wel. Leuk is het niet en ok slecht voor het vertrouwen in de financiele markten!!

• Lisa

Als je geen klacht in dient weet de bank ook niet dat er een klacht is. En als de bank dat niet weet, kunnen ze er ook niets aan doen.

Helaas denken veel mensen dat de bank niets met klachten doet, maar het tegendeel is waar.