bord voor de kop

• Teun

Frank, buitenlandse banken met een spread van 1% of minder tussen de beste lending and deposit rates. Doe dat al jaren. Met een redelijke currency spreiding is het risico redelijk klein en kan je zelfs leuk profiteren als een currency opveert in relatieve zin. Nu als je 0.1%, Scandinavische sites, 0.2 %, bvb Bink , betaal voor aandelen transacties, waarom rekenen de gevestigde banken dan zo veel. 0.6 tot 1% per transactie is niet meer van deze tijd. Nu zijn buitenalndse banken ook geen lievertjes en Barclays rekende 20 pond voor een transfer naar een andere bank. dat lukt dan maar een keer en de volgende keer stuur ik dan een cheque naar de ontvangende bank.

Kleine correctie

• Lisa

Een hoop zaken kosten de banken inderdaad veel geld.

En als je gebruik wilt maken van de service van een kantoor (wat de bank dus relatief veel kost (personeel, systemen, gebouw etc), vind ik het niet gek dat ze voor sommige diensten een “onkostenvergoeding” (zoals ik het zie) vragen.

Wil je voordeliger uit zijn, informeer dan eens wat de mogelijkheden zijn. Er zijn genoeg andere mogelijkheden naast de medewerker op kantoor en internet bankieren.

(denk bijvoorbeeld aan de gewone overschrijfformulieren).