Gewijgerd

• Escana

Hallo,

Ik heb in een eerder bericht geschreven dat ik een adnere bank wou gaan zoeken. Dit is helaa sniet gelukt omdat men wijgerd mij te axcepteren vanwege een negatieve BKR codering…

Nu is mijn vraag: Mag en kan een bank zoiets doen?

GRZ Escana

• raymond

hoi Escana,

Ja een bank mag naar aanleiding van een negatieve BKR codering jou weigeren als klant.

• Escana

Hoi,

Nou dat is lekker dan…Mijn ex veroorzaakt de problemen door een gezamelijke lening niet te betalen terwijl dat in de echtscheidingspapieren staan en ik moet er dan voor boeten…

GRZ Escana

• teun

escana , niet met een onbetrouwbare vent gelijk maar trouwen denk ik. De kat een beetje uit de boom kijken alhoewel dit misschien nu niet de best gekozen uitdrukking is in dit geval.

wat betrekent trouwens die afkorting?

• frankopaulista

als je duidelijk uitlegt aan de bank hoe het is gekomen en je kan het met bewijzen onderbouwen krijg jij echt wel een prive rekening hoor. moet alleen niet gaan vragen om krediet en extra ruimte of credit card

• Lisa

Bedoel je bkr?

Dat betekent Bureau krediet registratie.

Daar worden alle leningen/kredieten (dus ook postorderkredieten ed) geregistreerd. En een negatieve registratie houdt in dat er niet voldaan is aan de verplichtingen jegens de kredietverstrekker.