"twaalf maanden regeling"

  • Marcel

    Hallo,

    Ik heb op dit moment nogal wat problemen met de rabobank en het afschrijven van bedragen door derden door acceptgiro kaarten te vervalsen en eenmalige machtigingen. De rabobank doet er moeilijk en wil het geld niet terugstorten.

    Nu hoor ik dat banken zich hebben te houden aan de twaalf maanden regeling en verplicht zijn op hun kosten de bedragen te storneren. Klopt dit?? Waar kan ik meer vinden over de regeling, wat deze inhoud etc..etc..

    Alvast bedankt,

    marcel

  • Jan

    Kijk hier eens http://www.stichtingdeombudsman.nl/content/nieuws/archief/010.htm

  • Marcel

    Bedankt, ik ben alweer wat wijzer….

  • voorlichtingsproject

    Banken hebben een klachtenregeling. In hoeverre deze klachtenregeling inderdaad cliëntvriendelijk is, d.w.z. dat de klachten van de cliénten op een behoorlijke wijze worden behandeld en afgedaan, is het onderwerp van een onderzoek dat door Stichting JURAN binnenkort wordt gestart. JURAN zal hiervoor contact opnemen, en hopelijk samenwerkingsafspraken kunnen maken met consumentenorganisaties.