Wie o wie kan mij adviseren voor het volgende euvel:
Ik heb in mn gehuwde tijd een aflossingsvrije doorloopkrediet afgesloten met
mijn toenmalige partner.
Bij scheiding hebben we vast laten zetten, dat we de maandlast door 2 zouden delen en gewoon elke maand zouden voldoen.
Nu is alleen het probleem ontstaan, dat wat ik elke maand aan mn ex gaf (lening stond op zijn naam, dus hij zou verder zorg dragen voor de betalingen), na een 6 maanden nooit betaald bleek te zijn, wat hij me nooit vertelde.
Toen op een dag ik een aanmaning kreeg van een gerechtsdeurwaarder, of ik even alles ineen wilde voldoen!
Ik wist niet beter of ik betaalde naar behoren mijn “deel” van de aflos, elke maand weer.
Ik confronteerde mn ex ermee en die blijkt al zover te zijn, dat het GKB hem nu helpt, van zn schulden af te komen.
Nu komt mijn hele vraag:
Is het dan echt niet mogelijk, het toenmalige contract open te breken en voor de helft van mij laat worden, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat met betalen?
Eerlijkheidshalve is het tenslotte zo, dat ondanks alles op zijn naam staat, ik ook mn verplichting heb om dit te betalen, maar wel direct via mij en niet meer vaag via hem.
Het is toch niet zo moeilijk om 20.000 euro over 2 mensen te verdelen en dan ieder apart te laten betalen?
En ik nam aan dat in een scheidingszaak wel een en ander anders wordt, al heb je toen samen ervoor getekend, want door zijn grove nalatigheid, stond ik bijna met kinders op straat…!!!!