Kan sparen in het buitenland (nog) ?

• Romeo

Hallo,

Weet iemand of er nog een mogelijkheid bestaat om toch nog in het buitenland (mijn eerlijk verdiende geld) te sparen zonder dat onze “regering” daar achter komt. Uiteraard met een gangbaar rentetarief.

Het liefste zou ik dat natuurlijk via een internet spaarrekening doen. Geld van nederlandse rekening via e-banking naar een buitenlandse rekening en vanaf deze buitenlandse betaalrekening weer naar een internetspaarrekening. Indien ik het geld weer nodig zou hebben dan weer via telebanking terugboeken naar Nederland.

Lekker snel en makkelijk. Ik zal waarschijnlijk wel overboekingskosten moeten betalen maar dit weegt natuurlijk niet op tegen het belastinggeld wat ik zou moeten betalen.

Indien deze mogelijkheid er is kan men mij dan daar nadere (gedetailleerde) informatie over geven.

Jullie hulp wordt op prijs gesteld. Alvast bedankt.

Romeo

• FrankoPaulista

foei u vraagt ons als eerlijke bankiers mee te werken aan fraude schaam u !

• Rudolph

Geloof alle leuterkoek die daar over verteld wordt niet. Waar je vroeger discreet, met een grondwettelijk bankgeheim, kon sparen daar kan dat nu nog: Zwitserland, Luxemburg, kanaaleilanden, lichtenstein enz.

Het enig verschil met het verleden is dat de banken daar toen zo discreet waren dat ze zelfs niet wilden weten hoe jij aan je spaargeld bent gekomen. Nu willen de banken serieuze bewijzen zien dat je je geld oprecht eerlijk hebt verkregen.

De verleiding is groot om in die landen te gaan naar Nederlandse of Belgische banken omdat je die banken goed kent en er Nederlans gesproken wordt, toch kun je dat beter niet doen omdat de Nederlanders die daar werken hun mond voorbij zouden kunnen praten. Dat gebeurd haast nooit, maar toch, 3 jaar terug gebeurde het een keertje bij bij KBLux.

Succes

Rudolph

• Romeo

Nu heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Er wordt maar omheen gepraat dus ik ben genoodzaakt (via) andere wegen te zoeken.

Heel misschien reageert er nog iemand waar ik WEL wat aan heb.

ThanksRudolph schreef:

>

> Geloof alle leuterkoek die daar over verteld wordt niet. Waar

> je vroeger discreet, met een grondwettelijk bankgeheim, kon

> sparen daar kan dat nu nog: Zwitserland, Luxemburg,

> kanaaleilanden, lichtenstein enz.

>

> Het enig verschil met het verleden is dat de banken daar toen

> zo discreet waren dat ze zelfs niet wilden weten hoe jij aan

> je spaargeld bent gekomen. Nu willen de banken serieuze

> bewijzen zien dat je je geld oprecht eerlijk hebt verkregen.

>

> De verleiding is groot om in die landen te gaan naar

> Nederlandse of Belgische banken omdat je die banken goed kent

> en er Nederlans gesproken wordt, toch kun je dat beter niet

> doen omdat de Nederlanders die daar werken hun mond voorbij

> zouden kunnen praten. Dat gebeurd haast nooit, maar toch, 3

> jaar terug gebeurde het een keertje bij bij KBLux.

>

> Succes

>

>

> Rudolph