sluwe actie rabobank

• Coolguyyyyy

Vorig jaar had ik nog een studentenrekening en aangezien ik klaar was met mijn studie moest ik overstappen naar een gewone betaalrekening.

Ze hadden toen een actie zodat je een jaar gratis daarvan gebruik maken. Echter je had toen ook de mogelijkheid om gewoon een europas en met betaalrekening voor alleen 10 euro per maand, maar ja advies was doe eerst een jaartje een totaalpakket en daarna kan je gewoon terug naar het goedkopere pakket.

Ik deze week naar de bank om het weer terug te laten zetten. Maar wat blijkt nu dat kan niet meer. De rabobank heeft alleen nog maar een totaalpakket voor die europas en dat kost weer 5,50 per kwartaal. Dit terwijl mijn ouders dit nog voor 2,50 per kwartaal hebben… Er wordt gezegd jah nieuwe clienten die krijgen dat totaalpakket. Dit terwijl ik dus al 22 jaarttjes bij de rabobank zit en alleen me rekening weer wou overzetten.

Als zij mij dit een jaar geleden gezegd hadden had ik gewoon voor het simpele pakket gegaan inclusief europas etc, voor 10 euro per jaar.

Maar goed een sluwe truuk van de Rabo om mensen aan het duurdere pakket uiteindelijk te helpen.

Het zal nu wel zo zijn als je een studentenrekening hebt dat je sowieso moet overstappen naar het totaalpakket..

• Chantal

De Rabo noemt het ongetwijfeld beleid; overigens ben je natuurlijk vrij om naar een andere bank over te stappen!

• Coolguyyyyy

Jah ik dien nu eerst een klacht in en als ze daar niks mee doen dan stap ik naar een andere bank over waarvoor ik nog wel voor 10 euro per jaar aan europaskosten klaar ben… De ING wordt het dan misschien wel maar goed eerst zien of ze het nog klantvriendelijk willen oplossen.

Verder had ik het ook wel gehad, want had gisteren iemand die kostte wat het kost de credit card wilde aanprijzen… jah rentevoordeel noemde hij het. Maar jah op me betaalrekening krijg ik o%, dus is er met het verleggen van je uitgaven geen rente vorodeel te behalen alleen als je nog leningen hebt en daardoor minder hoeft te lenen maar goed hij wilde het maar niet begrijpen dat ik geen rentevoordeel zou hebben… Dus jah die vent wilde dat niet snappen.. was een beetje vervelend.Chantal schreef:

>

> De Rabo noemt het ongetwijfeld beleid; overigens ben je

> natuurlijk vrij om naar een andere bank over te stappen!

• Raymond

Hoi Coolguyyyyy,

Heb je een totaalpakket zonder creditcard dat betaal je 4 euro kosten, met creditcard is dit 8 euro.

Maar om even terug te komen op jou vraag/klacht, je moet gewoon zonder problemen van dat totaalpakket af kunnen en het om kunnen zetten naar een gewoon betaalpakket waar je dus 2,50 euro betaalt voor je europas.

Bij welke Rabobank zit je, in welk stad of dorp want dat kan namelijk verschil maken,omdat de rabobank cooperatief is.

Ik zal het even bij ons op de Rabobank vragen of ik je nu de goed informatie heb gegeven en hoe je eventueel je rekening kan omzetten.

Groetjes,

Raymond

• Coolguyyyyy

Ok das mooi dals dat nog kan….

ik zit zelf bij de rabobank midden-west friesland en jah daar kwam het niet over dat het kon. Of die adviseur wist het zelf niet meer want dat vond ik al een irritante man.

Maar goed hopelijk kan het, ik schrijf zelluf al een brief aan onze rbobank met de klacht en misschien dat het zo ook goed gaat komen.

Maar thnx voor de reactie

Greetz