Hoe zit dat met telefonisch overboeken?

  • Mo

    Dat vraag ik mij dus af. Afgelopen vrijdag is er, net na 15.00 uur, een bedrag via de telefoon naar mij overgeboekt. Rekeningnummer klopt (ik heb het nagevraagd). Nu heb ik dat geld dus nog niet binnen. Er heeft een weekend tussen gezeten natuurlijk, maar nu wil ik wel weten, wannéér kan ik het dan op mijn rekening verwachten? Ik betaal immers kosten voor het telefonisch overboeken.

    Wie weet dat?

    Mo

  • Franko Paulista

    tel. overboeken. (binnen Nederland) vaak voor 12:00 de zelfde dag na 12:00 de volgende bank ontvangst dag, dus vaak geen zaterdag, zondag en in sommige gevallen ook geen maandag.

    Let wel een tel. overboeking betekent dus dat de bank het telefonisch (beetje ouderwetse term gaat gewoon via de pc) overboekt naar de andere bank cq rekeninghouder en niet dat je zelf belt naar de bank en het daar door geeft !!! j

    Jajaa lach maar er zijn echt mensen die denken dat het bellen naar de bank een telefonische overboeking is !!

    Dat jij de kosten moet betalen van een telefonische overboeking naar je rekening daar heb ik nog nooit van gehoord tenminste niet binnen Nederland. Wel kan men kiezen om bijvoorbeeld bij een buitenlandsche betaling de kosten voor de ontvanger op zich te nemen.

    Ik moet er wel bijzeggen dat ik al een tijdje niet meer in het betalings vekeer zit dus misschien is er ondertussen wel iets veranderd !!