verkeerd gestort...

• luc

Na 22 jaar regelmatig bedragen van een bepaalde werkgever te ontvangen gaat er iets mis met een uitbetaling. Op een declaratieformulier worden 2 cijfers van mijn postbankrekening omgewisseld. De eerstvolgende uitkering gaat naar dit foute rekeningnummer en ik ontvang dus niets. De bank wil de eigenaar van dit nummer niet bekend maken. De werkgever laat het werk door interpay uitvoeren en deze heeft de naam en adres gegevens controle afgekocht ?… Dus ik ga van het kasje naar de muur want niemand voelt zich verantwoordelijk en ik mis dus die 500 euro en dat is best jammer.

Wie kan mij hier een advies in geven ?

Luc

• Franko Paulista

Als je zelf het verkeerde nummer hebt op gegeven kan je vragen of je werkgever de bank wil benaderen om de ontvanger te vragen het geld terug te storten. Zowelo de werkgever als de bank als de ontvanger zijn helaas niet verplicht om mee te werken.

Als je werkgever het geld verkeerd heeft overgeboekt moet zij jou natuurlijk als nog gewoon betalen

• Bank Jurist

Als “uw geld” naar een verkeerde rekening is overgeboekt (al dan wel niet uw fout), dan betekent dat nog dat “de onbekende” er recht op heeft. De Bank zal zelf deze persoon moeten aanschrijven en hem/haar verzoeken om op eerste verzoek terug te storten aan degene van wie het afkomstig is. Indien uw bank niet meewerkt, dan wilt u zich wenden tot de geschillencommissie.

• Bank Jurist

ik dien even iets te corrigeren:

uiteraard bedoelde ik dat de onbekende er -geen- recht op heeft.

• Franko Paulista

Hmmm ik heb toch vaak gehoord dat men naar de centjes kon fluiten maar goed ik ben dan ook geen jurist :)

• luc

aanvulling:

Het probleem is ontstaan doordat er na een declaratie twee cijfers van mijn banknummer zijn omgewisseld. De salarisadm. heeft dit nummer als nieuw nummer ingevoerd. Hoe dit nu zo is gekomen is op dit moment niet duidelijk.

Het is wel een feit dat ik hier een handtekening bij heb gezet.

Gelukkig heeft mijn werkgever ( een hele grote ) aangeboden om het bedrag nogmaals aan mij over te maken en zelf te proberen het geld terug te krijgen.

Groet,

Luc

• Albert

Heb je contact gehad met Interpay ? Ja neem ik aan. Die ander incasseert jouw geld is diefstal als hij/zij niets terugbetaald.

Misschien kun je dreigen om een aanklacht in te dienen bij de politie.

Hoop dat dit snel opgelost wordt.

Groet,

Albert.

• Albert

Dag Luc,

Heb je al contact gehad met de Postbank ? Laat je werkgever het bedrag maar opnieuw naar jou overmaken !! Het is toch hun fout anders maak je maar kosten en daar word je ook niet vrolijker van. Laten zij het maar uitzoeken.

Meer kun je volgens mij niet doen. Je nerveus maken met dit hete weer is al helemaal niet goed voor je.

Groetjes,

Albert.

• Albert

Beste Luc,

Mijn verontschuldiging ik had een andere Luc voor me, zag pas later uw e-mailadres en bemerkte mijn vergissing.

mvg

Albert.

• Franko Paulista

diefstal ??? is iets toe eigenen waar van je geen eigenaar bent als iemand je iets geeft is dat zeker geen diefstal !!!