samen een rekening

• britta

Ik heb een vraag.

Ik woon nu samen met mijn vriend en hij wil graag dat wij een gezaamelijke rekening nemen. Dus gewoon mijn naam op zijn bestaande rekening bijzetten.

Niets op tegen. Dus ik ook mijn eigen pinpas.

Maar???????????….

Wordt dan ook voor mij nog een keer een toetsing gedaan bij de BKR??

Wie heeft er ervaringen ermee??

Graag z.s.m. een bericht.

b.v.d.

Met vriendelijke groeten

Britta

• Erich

volgens mij als je samen een rekeing opent wordt er niet getoets volgens mij, tenzij je een limiet er op wil gaan zetten.

• Raymond

Er wordt wél een toetsing gedaan bij het BKR. Er wordt namelijk altijd getoetst bij het openen van een nieuwe rekening en dat is dit in feite eigenlijk een beetje.

gr raymond

• britta

het gaat niet om een nieuwe rekening. Maar om een bestaande. Die van mijn vriend.

Hij wil gewoon dat de rekening op beider naam komt te staan.

Misschien dat je nu iets wijzer bent en misschien weet of er dan ook voor mij een toetsing gemaakt wordt bij de bkr.

Alvast bedankt.

Britta

• piet

je wordt meestal getoetst bij bkr, omdat je eventueel een slechte melding hebt staan bij bkr vanwege betalingsachterstanden e.d of omdat je bijv. fraude hebt gepleegd. Om ervoor te zorgen dat de banken geen risico lopen doen ze een toetsing. Maar als er niets aan de hand is hoef je je ook geen zorgen te maken.

• Bank Jurist

U vriend behoeft niet op nieuw getoetst te worden (mag wel), maar naar verwachting zal u wel degelijk getoetst worden. Indien u BKR geregistreerd bent met een bijzonderheidscode, dan kan de desbetreffende u met reden weigeren.

bijzonderheidscode = betalingsachterstand, deurwaarder, spoorloos enzo.