gegevens bank via rekeningnummer?

• Hein

hoi, is het mogelijk om via een rekeningnummer de plaats van de bank te achterhalen? en zo ja, hoe moet dit dan?

het verhaal:

ik heb schade veroorzaakt aan iemands scooter, deze schade moest im betalen. voordat ik kon betalen heeft de eigenaar de scooter verkocht. het bedrag van de schade zou ik nu over moeten maken naar de rekening van de koper. ik vertrouw het zaakje niet, dus wil checken bij welke bank de rekening loopt.

ps de koper woont in een andere stad als de verkoper

• Hein

ik heb wel deze codes kunnen achterhalen:

IBAN: NL09 PSTB 0001 8942 77

BIC: PSTBNL21

• Jades

U heeft met de koper niets te maken. Deze is immers geen partij. De schadeafwikkeling dient u met de oorspronkelijke eigenaar af te wikkelen. Als deze de scooter met schade aan een ander heeft doorverkocht en daarbij bijzondere afspraken heeft gemaakt is dat zijn zaak en niet de uwe.

Mvg

• Hein

Het probleem is juist dat ik de verkoper van de scooter niet vertrouw, ik denk dat als ik het schadebedrag overmaak dat hij het dan in eigen zak stopt.

is er echt geen manier om achter de plaats van de bank te komen?

• karel

Je kan even naar eigen bank bellen, ze hebben een nummer dat je kan bellen, daar moet je het rekeningnummer intoetsen en dan krijg je het telefoonnummer van het bankkantoor van waar de rekening loopt.

Een bank mag verder niet ingaan op persoonlijke gegevens van die rekening, maar dan weet je in ieder geval waar die rekening loopt. Je kan altijd vragen of de rekening op een bepaalde naam staat, banken mogen geen gegevens verstrekken maar vaak wel antwoorden met ja of nee,het is het proberen waard.

groetjes

• lenny

Ik wil weten hoe ik achter kan komen van wie “”dit bankrekeing beheerd"

Ben namelijk belazert door iemand die mijn bankrekeing op een of andere manier heeft kunnen wijzigen,

hoe weet ik niet maar is daar er dus een manier of uitweg voor???

• axel

Ik denk dat je je in eerste instantie tot je eigen bank moet wenden die kan onderzoeken wie of wat er gebeurd is en als dat niet helpt kun je je tot het programma “Opgelicht” wenden of tot de politie.

:)

• david

Hein, is dit de werkelijke reden waarom je de persoon achter een bankrekening wilt weten?

Schade veroorzaken overkomt iedereen wel eens en je regelt de schadeafwikkeling met de eigenaar van het object. Als in dit geval de scootereigenaar de scooter incluis schade doorverkoopt dan blijf je zaken doen met de oorspronkelijke eigenaar en niet met de toekomstige koper.

Als de scooter is doorverkocht zonder dat de schade getaxeerd is dan heeft dat wel gevolgen voor de schadeafwikkeling want met schadeverhaal geld -wie eist bewijst- En als het bewijsmateriaal weg is, Tsja.

]

Als de beheerder meeleest, de spambeveiliging is zo slecht leesbaar dat het pas na 10 tallen keren proberen lukt om een bericht te posten. Als dit zo doorgaat dan is het jammer van dit forum maar dan lees ik passief mee.

• axel

Je moet je ook nooit uitloggen. ;)

• Frank Essers

Ik zou graag de gegevens willn ontvangen van de rekeninghouder van nummer 49.23.56.351