Precies 5 jaar geleden heb ik bij de Rabobank een hypotheek afgesloten. Toen dacht ik er slim aan te doen om bij iedereen een offerte op te vragen en ze te vergelijken. Eerst was ik naar de Rabobank gegaan. Die berekenden mijn maandlasten en deze kwamen uit op Fl 1.213,-. Vervolgens ben ik naar een adviseur van de SNS Bank en van BLG gegaan. Hier kwam ik gemiddeld fl 150,-
goedkoper uit.
Echter werd ik enkele dagen later opgebeld door de Rabobankvestiging om de offerte nogmaals te bespreken en of ik de bijbehorende offertes mee wou nemen.
Na het zien van de andere offertes, begonnen ze opnieuw te rekenen. En wat zag je opeen kon alles wel. Ze kwamen fl 8,- goedkoper uit dan de andere. Kortgezegd ze hadden me de eerste keer gewoon fl 158,- teveel laten betalen. Maar uiteindelijk dacht ik hier goed mee te zijn, want fl 8,- is fl 8,-.
Nu komt echter het ergste. Nu de eerste 5 jaar voorbij zijn is een nieuwe rentevastperiode begonnen en moet ik een nieuwe rentelooptijd kiezen. Voor 5 jaar vast zou ik 6,1% gaan betalen. Op zich niets mis mee. Want het werd al met al niet zoveel duurder als je de inflatie erbij neemt. Maar tot mijn grote onsteltenis hadden mijn kennissen die op diezelfde dag een nieuwe hypotheek aan hadden gevraagd een rente gekregen van 4,5%!!!!!! 1,6% LAGER
IK VOELDE ME FLINK OPGELICHT, DUS… Ik naar de Rabobank om te vragen hoe het zat. Ze hebben me geen bevredigend antwoord kunnen geven. Ze hebben nog 0,1% korting gegeven omdat ik wat van zei, maar zo citeer ik de “adviseur”
“Meer Kunnen We Echt Niet Doen”
Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken. Dit is gewoon de manier waarop de Rabobank handelt. Je bent welkom als nieuwe klant. Maar owee als je eenmaal binnen bent.
Blijkbaar zijn er een hoop andere hypotheekverstrekkers die wel eerlijk met hun klanten omgaan.
Maar mijn advies is dit: PAK NOOIT EEN HYPOTHEEK BIJ DE RABOBANK
HOEVEEL HIJ OOK GOEDKOPER IS JE BETAALD HET DIK EN DUBBEL TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!