RABOBANK OPLICHTERS

• F. van Hoof

Precies 5 jaar geleden heb ik bij de Rabobank een hypotheek afgesloten. Toen dacht ik er slim aan te doen om bij iedereen een offerte op te vragen en ze te vergelijken. Eerst was ik naar de Rabobank gegaan. Die berekenden mijn maandlasten en deze kwamen uit op Fl 1.213,-. Vervolgens ben ik naar een adviseur van de SNS Bank en van BLG gegaan. Hier kwam ik gemiddeld fl 150,-

goedkoper uit.

Echter werd ik enkele dagen later opgebeld door de Rabobankvestiging om de offerte nogmaals te bespreken en of ik de bijbehorende offertes mee wou nemen.

Na het zien van de andere offertes, begonnen ze opnieuw te rekenen. En wat zag je opeen kon alles wel. Ze kwamen fl 8,- goedkoper uit dan de andere. Kortgezegd ze hadden me de eerste keer gewoon fl 158,- teveel laten betalen. Maar uiteindelijk dacht ik hier goed mee te zijn, want fl 8,- is fl 8,-.

Nu komt echter het ergste. Nu de eerste 5 jaar voorbij zijn is een nieuwe rentevastperiode begonnen en moet ik een nieuwe rentelooptijd kiezen. Voor 5 jaar vast zou ik 6,1% gaan betalen. Op zich niets mis mee. Want het werd al met al niet zoveel duurder als je de inflatie erbij neemt. Maar tot mijn grote onsteltenis hadden mijn kennissen die op diezelfde dag een nieuwe hypotheek aan hadden gevraagd een rente gekregen van 4,5%!!!!!! 1,6% LAGER

IK VOELDE ME FLINK OPGELICHT, DUS… Ik naar de Rabobank om te vragen hoe het zat. Ze hebben me geen bevredigend antwoord kunnen geven. Ze hebben nog 0,1% korting gegeven omdat ik wat van zei, maar zo citeer ik de “adviseur”

“Meer Kunnen We Echt Niet Doen”

Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken. Dit is gewoon de manier waarop de Rabobank handelt. Je bent welkom als nieuwe klant. Maar owee als je eenmaal binnen bent.

Blijkbaar zijn er een hoop andere hypotheekverstrekkers die wel eerlijk met hun klanten omgaan.

Maar mijn advies is dit: PAK NOOIT EEN HYPOTHEEK BIJ DE RABOBANK

HOEVEEL HIJ OOK GOEDKOPER IS JE BETAALD HET DIK EN DUBBEL TERUG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MBO student

Geachte heer van Hoof,

Duidelijk heeft u geen verstand van bankzaken!

Heeft u namelijk ook gekeken of de hypothecaire lening van u en die van uw kennissen overeenkomt??

Want de constructie die u heeft bijvoorbeeld een spaarhypotheek of een annuniteitenhypotheek wil nog weleens schelen qua rente. En de constructie die u heeft kan misschien wel financieel niet haalbaar zijn voor uw kennissen!

En dan speelt ook nog een rol hoe hoog de hypothecaire lening is, misschien leent u namelijk wel een stuk minder als u kennissen of is de looptijd langer dan uw looptijd. Misschien zijn uw kennissen wel financieel meer draagkrachtiger dan U.

Kortom er zijn zoveel redenen waarom de ene hypothecaire lening goedkoper is dan de andere.

Mijn advies is dus als u in het vervolg gal gaat spuien, denk even een paar dagen na! Misschien zijn er nog wel andere factoren die een rol kunnen spelen waarom uw kennissen goedkoper uit zijn dan u!!

met vriendelijke groeten,

Een MBO student Commercieel medewerker Banken.

• duisenberg

hoe kan het dan zijn dat de rabo 4,9% rekent en bv deaegon 4,2% voor de zelfde hypotheek

• Q. Hoogmoet

Nee het bovenstaande is absoluut juist en is zelfs door de rabobank zelf toegegeven. Volgens de Nederlandse wetgeving is er echter niets tegenin te brengen. Het wordt gezien als commercieel handelen.

Veel verzekeringsmaatschappijen doen het echter niet en gebruiken zoals je zegt een eerlijke rente!

MBO alleen brengt je niet ver in de wereld, Succes

• De Dokter

Beste meneer van Hoof, banken hanteren vaak een arrangementsrente voor nieuwe klanten. Dit is zegmaar een aanbiedingstarief om nieuwe klanten binnen te halen. Op het moment dat de rente vervaldatum aantreed gaan ze u de marktrente in rekening brengen deze ligt vaak enkele tienden van een procent hoger dan het arrangements tarief.

De hoogte van het rentetarief is namelijk afhankelijk van een aantal zaken:

Bent u een nieuwe klant of een bestaande klant (arrangementstarief of marktrente)

Looptijd van de rentevast periode; hoe langer de periode, hoe hoger de rente;

Heb je wel of geen rentebedenktijd gekozen (scheelt vaak 0,2%)

Heb je een aflossingsvrijehypotheek of een Effecten, Spaar (dit scheelt ook alweer 0,2%)

Hoeveel procent van de executiewaarde moet de bank jouw woning gaan financieren. ( of te wel hoe groot is het risico voor de bank)

Heb je gekozen voor een NHG tarief of een gewoon tarief (scheelt ook weer 0,2% of 0,3%)

Kortom heel wat zaken waarvan het rente tarief afhankelijk is. Wat je zou kunnen doen is naar een andere bank gaan en daar een second opinion laten uitvoeren m.b.t. je hypotheek.

Ik geloof er namelijk niet in dat een Rabobank jou voor 1,6% oplicht. Het rentetarief wat ze je geven zou best kloppen bij de door jou gekozen hypotheek de vraag is alleen HEB JE WEL EEN GOEDE HYPOTHEEK!!

Of te wel naar een andere bank en vragen wat ze voor je kunnen betekenen!!

Succes en ik hoop dat je met dit schrijven wat wijzer bent geworden.

Mvg, Pol

Hypotheek Adviseur

• Hans

Natuurlijk zijn het vervelende oplichters, maar oplichters springen in op hebzucht van de mensen. Dan had ik liever het 8 gulden hogere bedrag betaald van de SNS, die je fatsoenlijk behandeld hebben, dan een Rabobank, die je aanvankelijk voor de gek houdt en dan laat blijken, dat een lager bedrag wel mogelijk is.

Ze hebben waarschijnlijk wat zitten schuiven met de periode van rentevastheid en zo een lagere maandlast berekend.

Nieuwe klanten:

Elke onderneming doet iets voor nieuwe klanten en weinig voor trouwe klanten. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit meer korting op mijn abonnementsgeld gehad van Elsevier, nu ik al enige jaren lid ben. Dat is een feit dat we moetn accepteren. Het enige wat we zouden kunnen doen is die kortingen niet meer accepteren. Ik vraag bijvoorbeeld nooit bij de N.S. het geld terug voor een vertraging. Dan wordt het een vrijbrief om wanprestatie te leveren.

• Hans

Mensen laten zich al te gemakkelijk wat voorrekenen, terwijl je, als je je erin verdiept, met Excel al een behoorlijk krachtige rekenapplicatie in handen hebt. Vroeger was een hypotheekberekeing een zaak van veel rekenen op een pocketcalculator of van programmeren. Met Excel heb ik mijn studieschuld op een rijtje gezet en uitgerekend, hoe ik het snelste kan afbetalen zonder een al te hoge maandlast te hebben.

• Hans

Hoe kan het dat je bij de ene juwelier 30 euro voor een kettinkje betaalt en bij de andere 15. Omdat een ondernemer vrij is zelf zijn prijs vast te stellen. Sterker nog: het tegendeel mag niet: prijsafspraken maken, dan hebben diegenen namelijk een probleem.

• Franko Paulista

precies wat ik had geschreven als u het niet had gedaan !!

• Jakob

Jakob schreef.

Ik ben het met de stelling eens dat er bij de Rabobank oplichters zijn maar ik heb wel in zeeland met mijn vrienden bij de rabo goede zaken gedaan maar toen ik naar Rabo markiezaat in Halsteren ben verhuist ben ik bedrogen en ik heb de bewijzen die ik graag zou willen publiceren maar daar ben ik voorzichtig mee maar als iemand mij om advies vraagt dan zal ik een eerlijk en duidelijk van mijn oplichting zaak vertellen en bewijzen dat beloftes door Rabo niet nagekomen zijn en dat is erg belangrijk want je moet toch kunnen vertrouwen op je bank als je een zaak moet doen en ze geven groen licht. En jij MBO student jij komt nog maar net kijken dus jij valt af, eerst wat ervaring opdoen, maar dat hebben we aan jou reactie al gezien. Ik ben vanaf 1973 klant bij deze bank.

Dus om een lang verhaal kort te maken er zijn enkele medewerkers bij de rabobank die het niet zo serieus nemen met hun (schriftelijke) beloftes en daar kan je behoorlijk mee in de problemen komen.

Rabo medewerkers mond op mond reclame is de beste reclame.

MBO student Schreef:

——————————————————-

> Geachte heer van Hoof,

>

> Duidelijk heeft u geen verstand van bankzaken!

> Heeft u namelijk ook gekeken of de hypothecaire

> lening van u en die van uw kennissen overeenkomt??

>

> Want de constructie die u heeft bijvoorbeeld een

> spaarhypotheek of een annuniteitenhypotheek wil

> nog weleens schelen qua rente. En de constructie

> die u heeft kan misschien wel financieel niet

> haalbaar zijn voor uw kennissen!

> En dan speelt ook nog een rol hoe hoog de

> hypothecaire lening is, misschien leent u namelijk

> wel een stuk minder als u kennissen of is de

> looptijd langer dan uw looptijd. Misschien zijn uw

> kennissen wel financieel meer draagkrachtiger dan

> U.

> Kortom er zijn zoveel redenen waarom de ene

> hypothecaire lening goedkoper is dan de andere.

> Mijn advies is dus als u in het vervolg gal gaat

> spuien, denk even een paar dagen na! Misschien

> zijn er nog wel andere factoren die een rol kunnen

> spelen waarom uw kennissen goedkoper uit zijn dan

> u!!

>

> met vriendelijke groeten,

> Een MBO student Commercieel medewerker Banken.