@Jorge. Nee ik ben niet de webmaster. Ik begrijp wel waarom je op dat idee komt, maar waarom zou alleen de webmaster er waarde aan hechten om een beetje bij het topic te blijven ?
Als het je interesseert: Agrenta is wel dezelfde als Hadjememaar, maar die weet zijn inlogcode niet uit zijn hoofd en post momenteel van een andere computer.
Agrenta is dus maar tijdelijk, David hoeft nergens over in te zitten.
Niet dat je ongelijk hebt, hoor. Ik ben blij eens een bijdrage van iemand te lezen die de verhoudingen in het juiste perspectief ziet. Te pas en te onpas kom je in forums berichten tegen dat Nederland zo duur is en dat je “over de grens” alles goedkoper kunt krijgen. De kennis van deze posters gaat meestal niet verder dan de benzineprijs, maar goed. Voor de echte Hollander zijn er wel een paar voordeeltjes te halen bij de zuiderburen, maar het gaat zeker niet op voor alles.
Een bankrekening bij Argenta in België open je niet zomaar. Ik heb dan ook wat andere belangen dan de gemiddelde Nederlander. Dat de rekening niets kost, een kleine rentevergoeding geeft en zelfs en gratis creditkaart kent is voor mij leuk meegenomen maar weegt niet op tegen de moeite die je moet doen om zo'n rekening te bemachtigen.
Klantvriendelijk zijn ze wel, maar daar hebben jullie niet veel aan, dus eigenlijk zitten we met Argenta al naast het topic. Mijn excuses, maar ik was er niet over begonnen
Argenta is wel actief in Nederland, maar betaalrekeningen die ze eerder aanboden hebben ze weer afgeschaft.
Samen met het faillissement van DSB, de samenvoeging van Postbank met ING en de samenvoeging van Fortis met ABN-AMRO wordt de keuze in Nederland domweg beperkt tot 6 banken. Vind je het gek dat het fenomeen “gratis betaalrekening” in Nederland is afgeschaft ?
De prijs van een rekening is van belang, net als wat je ervoor krijgt.
Voor vermogende Nederlanders zijn er nog een paar exclusieve banken met “Personel Service” of zoiets, de gewone man heeft eigenlijk nog maar de keuze uit 6 banken: ING, ABN-AMRO, RABO, SNS, ASN en Triodos.
In afwachting van goede argumenten voor de eerste vier is het voor mij duidelijk. Qua klantvriendelijkheid moet je niet bij de eerste (4), maar bij de laatste (2) zijn.
@David. Internetbankieren heeft inderdaad weinig of niets met een betaalrekening te maken. Vaak kun je alleen “internetbankieren” met een spaarrekening (die dus ook geen betaalpas heeft)..
Maar bij een spaarrekening is “internetbankieren” helemaal niet zo belangrijk, dit wellicht in tegenstelling tot “internetbankieren” met een betaalrekening.
Bij een spaarrekening zijn er twee heel andere zaken van belang:
Boven alles: Valt de spaarrekening onder de Garantieregeling ? Indien niet, niet aan beginnen !
Indien wel, dan telt eigenlijk alleen het rentepercentage. Klantvriendelijkheid doet hier niet ter zake, dit is keiharde business. Rente niet (meer) aantrekkelijk ? Wegwezen, op naar de volgende !!!