ELQ-hypotheken

  • Milena

    Elq hypotheken hebben een forse schuld opgebouwd door onzorgvuldig handelen inzake incasso hypotheekrentes. Alleen ontkennen ze dit en proberen de schuldeiser met dreigementen te benaderen. Kerels opde stoep met een vaag verhaal, dreigingen van executieverkoop omdat zij zogenaamd de schuldeiser zouden zijn. Pressen tot zetten van een handtekening onder een acte waarmee bij executieverkoop zij het pand meteen in handen krijgen. Elq geeft hypotheken aan diegenene die een BKR notering hebben maar dreigen zelf ook met BKR noteringen.Door deze oplopende schuld zal ELQ hetzelfde lot ondergaan dan Lehmann Brothers. Hun misdragingen zijn bij het Amsterdamse Fraudeteam binnen gebracht. Voorzichtig met ELq is de boodschap

  • Betty

    ook wij hebben een hypotheek via ELQ, nu moeten wij de maand Juli nog betalen en krijgen we ineens een brief van een deurwaarder dat zij het huis gaan verkopen kan dit zomaar?

    Betty

  • Co Nimus

    Ook wij ondervinden problemen met ELQ.

    Wij hebben bij hen op tijd aangekaart dat wij binnen korte tijd onze hypotheek niet meer kunnen betalen vanwege ziekte en daaruit voortvloeiend ontslag en dat wij de woning z.s.m. willen verkopen.

    Maar doordat er een restschuld overblijft is er de goedkeuring nodig van ELQ.

    Ik werd 4 weken geleden gebeld door een medewerkster van ELQ die het gesprek begon met de woorden: “er wordt wel een oplossing gevonden en je kunt je woning verkopen”.

    Vandaag werden wij weer gebeld door deze mevrouw alleen nu met de mededeling dat wij ons huis helemaal niet mogen verkopen vanwege de restschuld en dat haar ‘baas’ nooit akkoord zou gaan met de verkoop van de woning terwijl er NOG geen achterstand is. Nu zegt zij te regelen dat wij de komende 6 maanden de helft van de hypotheek hoeven te betalen. Mooi? Nou nee… Want de helft die wij de komende 6 maanden niet meer hoeven te betalen komt gewoon bij de totale hypotheekschuld op.

    Mijn partner gaat hier al geruime tijd gebukt onder maar zij trekt het nu helemaal niet meer en ik ben dan ook ten einde raad!

    Wanneer je pas aan de bel trekt als je 2 of 3 maanden achterstand hebt dan krijg je de wind van voren omdat je eerder had moeten komen.

    Maar wanneer je dan eerder komt, zoals wij, dan zeggen ze doodleuk dat ze niets doen omdat er toch nog geen achterstand is…

    Heeft iemand advies?

  • Peter

    Laat ELQ schriftelijk bevestigen dat jullie de woning mogen verkopen !! Ga niet tot verkoop over totdat jullie dit zwart-op-wit hebben dat zij er mee akkoord gaan.

    Heb je al enig idee wat jullie woning waard is (executiewaarde) ? Belangrijk is te weten hoe je met die restschuld omgaat, wanneer moet die afgelost zijn, onder welke voorwaarden, etc.

    Sluit hiervoor geen nieuwe lening af ! Misschien is de schuldsanering nog een optie. Verdiep je daar eens in !

  • Renata

    Kunnen wij niet gezamenlijk een advocaat nemen. Of met ze allen melden bij radar of SBS of het parool. Ik ben bereid om woordvoerster te zijn, maar dan moet ik wel kunnen aantonen dat er meerdere mensen zijn die bedreigd worden door elq en dat daar niets aan wordt gedaan. Terwijl DSB bank wel alle aandacht ontvangt. Ja Elq mag dit alles doen.

    Ik had een achterstand van 1 maand, waarvan ik al 500,00 had afgelost toch hebben zij mij bedreigt om mijn huis te verkopen. Via de gemeente schuldsanering wat ik niet heb aangevraagd maar wel hulp van heb gekregen. Elq kunnen dimmen. Maar zij hebben beslag gelegd op mijn inkomen en op mijn teruggave en verwachten van mij ook nog de hypotheek van 1398 iedere maand nou dat gaat natuurlijk niet. Zij vernietigen ons en ik snap niet dan dit in Nederland kan. Ik had geen zware bkr registratie. Ik werkte gedeeltelijk in dienst en een deel projectmatige uren dat maakt dat ik bij Elq terecht ben gekomen. Ik probeer nu geld te lenen bij familie om die maand te betalen, zodat de beslag leggingen kunnen worden teruggetrokken. Want ik betaal per maand nu een bedrag van 459+350 beslaglegging +1398. Hier gaat het ze om.

    Ik heb maanden geprobeert een betalingsregeling met ze te treffen maar zij hebben dat geweigerd. Reden om meer dan 2200 euro van mij te ontvangen mijn hele leven lang omdat zij beslag leggen niet op die ene maand maar over de hypotheek wat mij aangaat 220.000 is. Ja dit mogen zij doen. Niels van der Wal van Activa schuldsanering zij als laatste in zijn mail. Dan had jij je contract beter moeten lezen voor dat je ging tekenen. En daar is de kous mee af.

  • hond

    Hallo,

    kan je mij vertellen sinds wanneer er beslag kan worden gelegd op je inkomen zonder dat er een rechter aan te pas is gekomen.

    EEN BEDRIJF (WELK BEDRIJF DAN OOK) MAG ZONDER UITSPRAAK VAN EEN RECHTER NOOIT BESLAG LEGGEN OP JE INKOMEN.

    Ik weet niet wie waarom je werkgever hierop is ingegaan.

    mvg

    de hond

  • Jan

    Hallo allemaal,

    Ik heb ook een ELQ hypotheek maar heb een tentevaste periode van 3 jaar, in februari 2008 afgesloten maar wil oversluiten omdat ik een rente van 5,8 % heb.

    Het probleem is dat tot nog toe geen bank is geweest die op basis van inkomsten en de executie waarde een hypotheek wil verstrekken.

    Ik heb inderdaad ook de neiging op een stap te zetten naar mijn advocaat en te laten onderzoeken of het allemaal wel juist was en is.

    Wat ik wel gedaan heb is me aangemeld bij hypotheekleed omdat ook een BKR hypotheek kan vallen onder het kopje hypotheekleed.

    ik hoor graag van jullie.

    Jan

  • Barry

    Beste mensen,

    Ik ben er zeker voor iets te ondernemen tegen ELQ hypotheken aangezien ik door mijn hypotheek erg in de problemen ben gekomen en hierdoor ook mijn woning dreig te verliezen door middel van executie verkoop. Ik ben niet alleen heb ook een goede vriendin die met het verhaal zit.

    neem contact met mij op……

    vriendelijke groet

    Barry

  • Barry

    Renata,

    Neem met spoed contact met mij op aub,

    met vriendelijke groet,

    Barry

  • BOOS

    mijn vriend heeft ook een hypotheek bij ELQ waardoor we al meerdere malen te maken hebben gehad met zeer vreemde situaties van hun kant uit,

    zoals het goed keuren van de hypotheek en dat na 12 dagen in te trekken door een zogenaamde fout van de computer, waardoor hij buiten de bedenk periode zat en dus vast zou zitten aan een boete van 10%, wat we alleen weer recht hebben kunnen draaien de advocaat, vreemde mannen die ineens langs komen met een boete van € 500,-

    omdat de hypotheek 3dagen te laat binnen was gekomen.

    Een tijdje later was ik in het huis van mijn vriend toen de deurbel ging en er een mannetje namens ELQ voor de deur stond.

    Hij probeerde mij te dwingen om een volmacht te tekenen zodat als er weer zo'n situatie zou voorkomen hun de volledige macht over het huis zouden

    krijgen net als bij een evt gedwongen verkoop als het zo ver zou komen & anders zou dat document ergens onder in de la verdwijnen volgens hem.

    Ik vertrouwde het dan ook voor geen meter en heb hem toen geprobeert af te poeieren, maar hij bleef stug volhouden dat het toch echt veel beter voor ons zou zijn

    als ik het gewoon zou tekenen,etc.

    Omdat de hypotheek alleen op zijn naam staat heb ik hem toen dus ook vertelt dat ik daar niet toe ben gemachtigd en dat dat dus ook niet rechtsgeldig zou zijn,

    maar ook dat maakte voor hem niks uit zolang er maar werdt getekend ongeacht door wie!!

    Toen mijn vriend vervolgens 1maand werkeloos is geweest begon na de eerste week het gezeik dan ook alweer omdat hierdoor de hypotheek van die maand dus niet

    in een keer kon worden betaald.

    Ze hebben toen dan ook echt met allerlei willekeurige mensen in zijn omgeving contact opgenomen om druk op hun uit te oefenen en op die manier mijn vriend weer extra

    onder druk te kunnen zetten.

    Ze hebben gebeldt met de buren terwijl wij daar geen contact mee hebben, zijn nieuwe en oude werkgever, familie en natuurlijk ontkwam ik daar ook niet aan.

    Toen ik na meerdere keren door hun lastig gevallen te zijn aangaf dat ik hier geen prijs meer op stelde en dat ze hun zaken zelf maar met hem moeten oplossen

    vooral ook omdat ik daar zelf ook niet woon met mijn dochtertje, kreeg ik als antwoord van hun:

    ja mevrouw als u er dan voor zorgt dat hij betaald en contact met ons opneemt dan hoeven wij u ook niet te bellen, en tot die tijd blijven wij u bellen!!

    Na deze opmerking en in combinatie met al het voorgaande brak dan ook echt mijn klomp.

    Ik heb toen dan ook het volgende telefoontje dat ik 2dagen later kreeg ten einde raad maar gezegt dat wij uit elkaar zijn, zodat ik in ieder geval niet meer gebelt zou worden!!!

    Ze hanteren dan ook echte amerikaanse maatregelen die alles behalve nederlands zijn,

    maar zoals al vaker hier is gezegt komen ze er nogsteeds op de een of andere manier mee weg!!!!!!

    HET WORDT DAN DENK K OOK TIJD OM MET ZIJN ALLEN GEZAMELIJK STAPPEN TE GAAN ONDERNEMEN OM DE MEESTE KANS OP RESULTAAT TE KRIJGEN!!!!!!!