Lenen met een WW-uitkering

  • IsaanRuud

    Sinds enkele jaren heb ik een WW-uitkering. Daarvóór had ik al 2 Doorlopend Kredieten, eentje bij de Postbank en eentje bij FBTO.

    Tijdens de periode dat ik al een WW-uitkering kreeg heb ik getracht het DK bij FBTO te verhogen omdat ik daar een lage rente betaal (6,5 %) om daarmee het DK van de Postbank met 9,5 % rente af te lossen. Dit werd geweigerd omdat ik een WW-uitkering heb. Dat ik goedkoper uit zou zijn en de aflossingen net zo goed als altijd zou kunnen betalen deed niet ter zake.

    Nu heb ik een ander probleem. Ik heb mijn woning verkocht en half april is de overdrachtsdatum. Er zit een forse overwaarde in, ruim 180.000 euro.

    Eind april gaan wij vervolgens emigreren naar Thailand. Voor die emigratie moet ik veel kosten maken: verhuiskosten (zeecontainer), vliegtickets, reis- en andere papieren en nog wat zaken die ook geld kosten.

    Ik heb daarom aan Postbank en FBTO opnieuw gevraagd om mijn DK te verhogen als een soort van overbruggingskrediet tot de emigratie. Direct na de overdrachtsdatum van de woning krijg ik immers het bedrag uitgekeerd en kunnen de DK's worden afgelost.

    Dit is weer geweigerd, ondanks bij de aanvraag meegestuurde kopieën van het koopcontract van de woning. Alleen de inkomsten tellen en een WW-uitkering is van nul en gener waarde voor onze kapitalistische banken.

    Een WW-er wordt in deze maatschappij zwaar gediscrimineerd ondanks dat de bank geen enkel risico loopt en de schuld binnen 3 maanden is afgelost.

    Ik kan me voorstellen dat er voorzichtigheid wordt betracht bij het verstrekken van leningen, maar om iemand alleen op grond van een WW-uitkering af te wijzen vind ik niet passen.

    Is er bij anderen een bank bekend die soepeler is bij het verstrekken van leningen?

    Groet,

    Ruud

  • Jan

    Ik ben bang dat dit bij banken lastig wordt. Die moeten zich aan bepaalde regels houden. Die vragen een onderpand (huis) of een inkomen en checken BKR. Misschien dat familie of kennisen uitkomst kunnnen brengen?

  • teuntje

    is het juist dat een vermogend man en ww uitkering krijgt?

  • teuntje

    waarom ga je niet gewoon werken?

  • IsaanRuud

    Domme opmerkingen, teuntje.

    Vermogend? Als je geld in het huis zit dan kun je het er niet uitkrijgen zonder het huis te verkopen. En voor dat huis heb ik gewerkt en het is dus logisch dat ik het niet hoef “op te eten”.

    Werken? na bijna 40 jaar werken ben je op een leeftijd dat geen werkgever je meer wil en kun je je dus vermaken met sollicitatiebrieven sturen wat geen enkel nut heeft.

    Nee, echte stompzinnige opmerkingen van één of andere ultrarechtse idioot.

  • teuntje

    Wat een onzin, ik werk al 42 jaar en ze vechten om me. Hangt er vanaf wat je kan en het ervarings pakket. Ook wat opeten betreft het is onze gezamelijke spaarpot en WW is bedoelt als ondersteuning als het echt niet \meer gaat

  • Jan

    Betaal jij WW premie Teuntje?

  • Teun

    Nee, ben ik lang geleden mee gestopt, ja ben een beetje gek. Ook nooit getroken hoor, ben een trots mens en mijn oude vader zou zich in zijn graf omdraaien als ik ooit, goed van lijf en leden zijnde, mijn hand op zou houden richting gemeenschap.Je staat er trouwens van te kijken hoe onder eigen beheer een niet betaalde premie kan groeien. Kan jaren daarvan nu op 100% overleven. Gek he, particulier kan je het veel beter doen dan den Haag het collectief doet

  • mel

    hey ruud, wij zijn het ook aan het proberen,

    misschien lukt het bij comfortcard..;)

    groetjes

  • SO

    Ja comford card vooral doen met 24% rentevergoeding!