Pas op: BankGiro Loterij luist je erin!

  • Consument

    Pas op voor de BankGiro Loterij; zij versturen brieven waarin je een prijs zou hebben gewonnen. Het blijkt hier om geval van pure inluizing te gaan.

    De brief die je op naam thuis krijgt, en waarin ze beweren dat je een prijs hebt gewonnen.

    Tekst brief

    Geachte meneer of mevrouw ………,

    Van harte gefeliciteerd, u als trouwe deelnemer heeft gewonnen. Maar wat? Kijk snel op internet!

    etc. etc.

    Men zou een speciale persoonlijke kluiscode hebben gegenereerd, welke je dan in kunt vullen op de website. Hierna zou je dus je prijs kunnen zien

    Die persoonlijke kluiscodes zijn gewoon Bullshit. Vul willekeurig wat in, zelfs enkel maar kruisjes, en je komt op steeds dezelfde volgende webpagina terecht; hier kun je dan loten bestellen. Loten bestellen is nodig om je dan in aanmerking te laten komen voor je prijs?

    Pure inluizerij dus. Niks geen prijs zoals aangegeven op de brief, maar een kraslot met nepgetallen.

    Van dubieuze loterijen zou je zoiets kunnen verwachten,; maar nu ook de BankGiro loterij aan deze naar oplichting riekende methode gaat meedoen, zeg ik mijn automatische incasso op.

    Maar, wie dat wel wil, moet dat natuurlijk gewoon doen

  • BankGiro Loterij

    info@bankgiroloterij.nl

  • Camiel

    wat erg !!! wat een oplichters

  • Riny

    Hallo iedereen

    ja, gelijk heb je, maar wat mij is overkomen, slaat werkelijk alles!

    17 maart werd ik gebeld s'avonds door een meneer van de ‘bankgirolotetij’

    En zei: je heeft 3 gratis loten gewonnen voor de maand april 2009.

    Speelt al een tijd mee met 1 lot.

    Zie ik op mijn rekening dat op 30 maart 32,- euro was afgeboekt voor april 2009 - (dus 24 euro voor die 3 loten)

    Ik gebeld dat dit een misverstand was en moest een fax sturen naar bankgiroloterij om mijn geld terug te krijgen.

    Dus gedaan, en zag een tijd niks en hoorde ook niks, dus 2 maanden geleden gebeld hoe het nou zat,

    Want ze hadden toen geen fax ontvangen, zei die mevrouw aan de lijn.

    moest ik weer een fax sturen, en tot 1,5 week terug weer gebeld, moest ik weer een fax sturen met het verhaal.

    weer gebeld en de fax was afgegeven aan de administratie…

    Werd vanmiddag gebeld rond 15.35 u. dat er een alleen een fax van mei in de archief was en terwijl ze het eerst ontkennen ontvangen te hebben! (leugenaars!)

    En een aantal keren zeiden ze ook dat ik nog voor maart had meegedaan met die gratis loten, terwijl dit helemaal niet zo is!

    En terwijl ik een dame had dievoor mij nagekeken heb 2 weken terug, en die zei dat ik wel degelijk 3 gratis loten voor april

    heb meegedaan!

    Zo op deze manier wordt je flink bedonderd!

    Dan kan je zien hoe corrupt Nederland is met die kansspelen en loterijen, want er zijn meerder loterijen waar de mensen bedonderd werden, zoals ook de Staatsloterij was op het nieuws geweest!

    Ik vertrouw al de meeste loterijen en kansspelen niet meer!

  • Onal

    Ik ben op 21 december gebeld en mij is er verteld dat ik ben geselecteerd in de computer en binnen 10 dagen een paketje ga ontvangen met daarin wat loten die alleen geldig zijn voor maand januari 2010 en gratis hotelchecks die een jaar geldig zijn.

    Ze hebben nu mijn gegevens, naam adres woonplaats postcode etc Maar ook mijn giro bank nummer.

    Vervolgens begon ze het gesprek op te nemen met de gegevens weer door te nemen en dat ik dan ja moet zeggen.

    Dit om misverstanden te voorkomen, zei ze.

    Na dit gelezen te hebben ben ik nu ook hopeloos moet ik eerlijk zeggen.

    Ik wacht gewoon af op die 10 dagen, maar als er dan niks bij mij thuis wordt gestuurd, wat dan?

    Of stel dat het nog erger wordt, er wordt zomaar geld van mijn rekening afgetrokken.

    Wat dan?

    Ik weet niet meer wat ik moet doen dan op die 10 dagen wachten hoor, echtwaar.

    Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? Zo ja, klopt dit dan of is dit ook een vorm van inluizing.

    Mvg,

    Onal

  • brian

    ik ben gister gebeld voor deze zelfde actie, ik ontvang mijn hotel voucher en dan een tip: in januari gelijk opzeggen.

  • appie

    Wordt 1 oktober afgeschreven; prijs gewonnen (€ 10,== !!!) hoeweel trekking begin november. Wordt op 26 november bijgeschreven.

    Kun je nagaan. Hoe is het mogelijk dat het MvF vergunning heeft gegeven voor zoiets onbehoorlijks.

  • wil

    11 mei 2010

    Ben gebeld midden door bankgiro loterij dat ik gratis over de maand april mocht meedoen met de deze loterij.

    Ik kreeg op 21 april een brief dat ik gratis 2 loten kado kreeg voor de eerst trekking.

    Wat gebeurt er dan. begin maart wordt er geld van mijn rekening gehaald .dit kan kennelijk zonder ik ergens voor mijn handtekenig zet .Op 3 mei een aangetekende opzegbrief gestuurd. Vervolgens wordt op 4 mei weer een bedrag van mijn rekening gehaald.

    Dit vind ik pure oplichtings praktijken van de bank giro loterij met als argment dat het goede doelen dient.

    Ik heb mijn lesje geleerd. Dus nooit meer de telefoon van “meneer de Bank Giro loterij”een woord wisselen. Ik ga dit dan ook melden bij TrosRadar.

    Ik vertouw geen een loterij meer. Als het op zo'n manier moet…..!!!!!!!!!!!!!!

  • C.C.

    Ik ging kijken hoeveel er op mijn card stond, want volgens de voorkant is dat gratis. Vul je cardnumber in en na het invullen van uw nummer ziet u direct het bedrag dat u gestort krijgt. (letterlijk). Hey, als ik 1000 euro gestort krijg, wil ik best een paar maanden meespelen :p. Maar op de achterkant van die reclame staat dat je ook de ontbrekende gegevens in moet vullen. Ga je naar de site, dan blijkt dat je je gegevens in moet vullen, lid moet worden en dan pas kunt zien wat er op je card staat… MISLEIDING NOEM IK DAT!!!!!

  • f. ter schure

    Via de supermarkt wordt je een gratis lot aangeboden. Al snel blijkt dat je lid bent geworden. Je ontvangt uitbundige post en je krijgt een hartelijk welkom. Dat wil je niet en gaat opzeggen. Via internet kom het programma er niet uit. Er worden steeds weer andere vragen gesteld. Dan maar bellen. 10 cent p.m. Je geeft de gegevens door maar de telefoniste komt er niet uit. Ze kennen me niet terwijl ik toch met een enveloppe met mijn adres in mijn hand sta. Dit zijn misstanden die in Nederland niet voor mogen komen. Oppakken dit soort instanties.