Klachten over banken

  • Rip van Winkle

    De Rabobank schrijft per kwartaal €6,30 van mijn rekening af voor het gebruik van het stortingsapparaat bij hun op kantoor.

    Ik vind het echt ronduit belachelijk dat ik over mijn, thuis in een spaarpotje gespaarde geld of geld dat ik kadoo krijg bij verjaardag of geboorte, moet betalen om het op mijn rekening te zetten. Tenslotte verdient de Rabobank zijn geld met het geld dat ik op mijn rekening heb!!

    Ik vraag mij af wat er met de service van banken is gebeurt. het lijkt erop dat ze je als klant tegenwoordig liever helemaal niet meer zien en ze dwingen je op deze manier om een computer met internet aan te schaffen.

    Alle balies bij de bankkantoren van Rabobank zijn verdwenen en tegenwoordig sta ik in Hoorn regelmatig voor de meest simpele vragen urenlang in de rij.

    Ik kan mij herinneren dat de Rabobank vroeger klantvriendelijkheid hoog in het vaandel had, dit was immers voor mij ook de reden om toenertijd over te stappen van de betuttelende ABN naar de zeer vriendelijke Rabobank.

    Maar het tij lijkt duidelijk te zijn gekeert en Rabobank ziet zijn particuliere klanten tegenwoordig duidelijk als melkkoeien.

  • john

    Hoi Anna,

    Ja, liegen kunnen ze als de beste bij ABN AMRO!! En dingen kwijtraken, daar zijn ze ook kampioen in!

    Plotseling is ABN AMRO mijn kopie identiteitsbewijs kwijt, zomaar zoek. Geen punt denkt ABN AMRO, ik roep de client gewoon op om een nieuwe kopie te maken. Dit wordt dan op een achterbakse wijze gedaan: bij controle van onze adminstratie blijken uw gegevens niet op de juiste wijze te zijn vastgelegd, wij verzoeken u een bezoek aan onze bankshop te brengen, neem dan ook uw identiteitsbewijs mee maken we hier gelijk een kopie van.

    De vraag wat er niet op de juiste wijze is vastgelegd kunnen ze niet beantwoorden, dus ook geen kopie van het ID-bewijs. Na ruim 7 maanden komen ze met een ander verhaal: u bent niet WID compliant en verzoeken om een kopie van het ID-bewijs. Aangegeven dat er kopie is gemaakt bij het openen van de rekening. Geen reactie, alleen dreigementen in de vorm van het stoppen van hun dienstverlening ( dreigementen uiten is blijkbaar ook een dienstverlening!! ). Na eindeloos correspondentie te hebben gevoerd komt er na, schrik niet, 9 maanden een brief waarin staat dat mijn kopie ID-bewijs “helaas niet meer te traceren valt”.

    Leuk he, je geeft iets in vertrouwen af en dan is het zomaar zoek. Dan volgen er weer brieven waarin zij de telefonisch gemaakte afspraken in bevestigen, leuke aan dit is dat er helemaal geen telefoongesprekken zijn gevoerd………….Vraag je om opheldering komen ze weer met andere, ontwijkende, zaken welke aand de kwestie geen toegevoegde waarde heeft.

    Om het probleem op te lossen adviseren ze dan om naar een andere bank te gaan…….Dit doen ze regelmatig als ze door hun leugens en tekortkomingen geen uitweg meer weten.

    De Nederlandsche Bank boeit dit niet veel: ze zijn vrij hun eigen beleid te voeren maw leugens verkopen hoort er nu eenmaal bij.

    KUNNEN WE HIER IETS TEGEN DOEN?

    Ik hoor het graag.

    Groeten,

    John

  • kees van der koppel

    Hoi ,ik ga vorig jaar naar het ing kantoor of ik mogelijk een lopend krediet kon krijgen ?Nee die mogelijk heid was er niet gezien mijn inkomen .Maar naast mijn hypotheek had ik een direct aflosbare hypotheek van 50000 (boete vrij) De mijnheer achter het loket zei als U die voor mij zichtbaar inlost ,dan kan ik deze omzetten naar een lopend krediet !

    Ik los deze hypotheek in en ging na 2 weken is horen of ea. al geregeld was . Tot mijn ontsteltenis was de hele bank weg ,ik naar een ander kantoor ,daar wisten ze nergens van ,zouden het uitzoeken .Heden 2010 is er nog steeds niks geregeld en krijg mijn 50000 niet terug nog krediet waardoor ik ernstig in de problemen ben gekomen .Wat kan ik nu nog doen ,?,na klachtenbrieven ,mails ,telefoontjes ,enz

    Bij voorbaat dank

  • johnspeetjens@hotmail.com

    Hoi Anna,

    Ben je inmiddels al verder met deze zaak? Klagen bij de Nederlandsche bank heeft geen nut: de banken zijn vrij hun eigen beleid te voeren , m.a.w. ze kunnen doen en laten wat ze willen, de consument is steeds de dupe.

    Wat mij opvalt is dat er weinig mensen reageren hierop, ik vermoed niet dat wij de enige zijn. Maar de meeste zullen denken van: laat maar zitten, er komt toch niets van .

    Laat even iets weten s.v.p.

    Gr.

    John

  • axel

    Waarom stap je niet over naar de ASN krijg je nog 1% rente op je gewone bankrekening ook, alleen van loketten weet ik niks om de simpele reden dat ik nooit een loket nodig heb alleen voor stortingen of zo iets.

    A S N;)

  • J.J. Blok

    Klachten over banken het worden er steeds meer. ABNAMRO Bank het is na de fusie de grootste ramp met internet bankieren. Het wordt bij de dag erger. Vroeger werden en zo is het nog steeds werden overboekingen met negatief saldo na twee daagen verwijderd. Nu is het in tussen al ruim 6 dagen en er wordt niets aan gedaan. Het wordt bij de dag slechter en slechter. Sinds de fusie met Fortis Bank Is het steeds slechter geworden. Het is zelfs zo slecht dat de mensen opstappen bij de bank. Maar van kakkebed naar kakkebed lopen schiet geheel niet op. Het beste is een bank uit het buitenland nemen. Geen kosten meer en je weet waar je aan toe ben. Ik zeg stap snel op bij de nederlandse banken. Het is een pot nat ze doen niets meer voor hun klanten. Vriendelijke groet, J.J. Blok.

  • Harry

    Heb slechte ervaring met de ABNamro.

    Ben al meer dan 20 jaar bij de ABN, maar merk de laatste 10 jaar een verschil van klant benadering.

    De service en de klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

    Tevens heb ik een probleem gehad met een medewerkster die door arrogantie vertikte om de computer aan te zetten waar ik mee kon aantonen dat ik in mijn gelijk stond.

    Doordat zij vertikte om de computer aan te zetten, heb ik geweigerd het ABNamro gebouw te verlaten.

    Uiteindelijk is de politie ingeschakeld om mij naar de uitgang te begeleiden.

    Natuurlijk heb ik hier op een beschaafde manier aan voldaan.

    Vervolgens ben ik naar een andere bank gegaan om een rekening te openen, daar ik het gemonopoly met mijn geld zat ben

    Krijg ik daar te horen dat de ABN mij als wanbetaler heeft aangemeld bij het BKR te Tiel.

    Dus ben ik verplicht bij de ABN te blijven.

    Je snapt natuurlijk dat ik mijn auto, inboedel, WA, en alle andere verzekeringen elders heb ondergebracht.

    Tevens haal ik elke cent eraf die via mijn (en dat van mijn vrouw) werk gestort word.

    Dit is puur uit principe, want echt interessant ben ik blijkbaar niet voor de ABN.

    kort gezegt, de arrogantie en zelfverbeeling staan hoog in het vaandel van de ABNamro.

    Tevens is de service en de know how ook ver te zoeken.

  • keesie

    ABN AMRO is de slecht communicerende bank met de klant.

    als je problemen heb met je rekening sturen ze je naar de call center.

    vervolgens stuurt de call center bitches je naar de vestiging bitches.

    de bitches op de vestiging denken ook allemaal dat de bank van hun vader is .

    ze bieden je nooit wat te drinken aan want ze zijn te druk met hun zelf.

    stelletje sukkels die weinig verstand hebben van zaken doen.

    de regering betaald hun loon toch wel.

    vieze smerige kakkerlakken van de abn

    als ze niks kunnen nemen ze wel een marokaan in dienst.

  • willem

    ABN EDE

    in vestiging ede werk een blonde afdelingshoofd die werk ook als hoer in doetinchem in de avonduurtjes.

    toen ik haar erop aansprak zei ze dat ze het leuk werk vind en bij de bank kwam ze makkelijk binnenrollen door een paar hoge pieven goed te behandelen.

    raar he dat dit nog bestaat

  • niels

    http://www.onlinebankrekeningopenen.nl/

    Met de bovenstaande website kun je online een nieuwe bankrekening openen.