Welke bank het beste en voordeligst voor mijn bedr

  • Bianca

    Wie oh wie kan mij adviseren. Sinds 1 oktober j.l. ben ik voor mijzelf begonnen. Ik heb een webwinkel met sieraden. De klanten weten mij steeds beter te vinden en de verkoop gaat uitstekend. Nu heb ik een zakelijke rekening bij de postbank. Ik verdien nog niets omdat ik alles wat ik verkoop ook weer investeer om zo verder te komen. Ik ben namelijk volledig gestart met enkel en alleen eigen middelen en heb geen lening of iets dergelijks nodig gehad. Tot vorige week. Ik wilde een leverancier betalen en dacht (heel dom) dat ik bij een zakelijke rekening wel wat speling zou hebben. Ik zou in een negatief saldo komen. Maar wat bleek de postbank verschaft mij geen rood staan op mijn zakenrekening. En dat terwijl ik en mijn partner allebei een gewone rekening hebben bij de postbank en allebei fulltime werken voor een baas. En er dus voldoende geld binnenkomt iedere maand. Het bedrijf wil ik zo veilig mogelijk opstarten dus voorlopig nog lekker veilig bij een baas. Maar rood staan dat kan dus niet. Terwijl ik dit soms nodig kan hebben. Wie kan mij helpen aan een goede bank met begrip voor ondernemers en die niet al te hoge tarieven berekenen voor online banking, overschrijvingen etc. En waarbij je dus zo nu en dan als het zeer noodzakelijk is rood kan staan of gewoon wat extra speling op de rekening hebt.

    Wie weet voor mij de juiste bank? Uiteraard heb ik zelf ook het een en ander nagekeken maar ik kom er niet echt uit. Welke ondernemer kan mij adviseren?

    Alvast bedankt.

  • Jades

    U zult voordat u een gesprek met een bank hebt een goed ondernemingsplan moeten hebben, voordat deze een (leveranciers)kredietfaciliteit voor u zal openen. Natuurlijk speelt uw persoonlijke situatie ook mee, vooral omdat u zegt dat u en uw partner beiden een vast inkomen hebben. Probeer de RABObank eens en vraag vooral wat zij voor informatie van u willen hebben. Wees zo open mogelijk over uw wensen en activiteiten. Omdat u een starter bent zal uw verhaal en inzicht in de resultaten tot nu toe en uw toekomstige wensen (stoppen met uw vaste baan?) zeer belangrijk zijn. Als u een eigen huis heeft met de nodige overwaarde zal dat waarschijnlijk als extra zekerheid moeten worden meeverbonden aan het krediet. Uw persoonlijke overtuigingskracht zal een zeer belangrijke rol spelen.

    Mvg

  • Bianca

    Beste Jades,

    Bedankt voor uw serieuze advies. Dat heb ik zeer gewaardeerd.

    Ik ga eens meer informatie inwinnen.

    Heel vriendelijk bedankt.

    mvg

    Bianca