BKR registraties

  • BKRetje (SPOED)

    Ik heb een vraag over een BKR registratie….

    Enige tijd geleden (1999 - 2000) heb ik een debetstand op mijn Studentenrekening gehad bij een bank. De betreffende bank heeft mij hiervan op de hoogte gesteld. Echter heb ik op hun verzoek, om deze in te lopen, niet gereageerd.

    De rekening is vervolgens ‘opgeheven’ door de bank en de schuld is uit handen gegeven aan een incasso bureau. Ook aan hun verzoek om de openstaande schuld af te lossen heb ik niet voldaan.

    Nadien is de incassering uithanden gegeven aan een gerechtsdeurwaarder. Dit heb ik toen gemeld bij mij toenmalige werkgever. In samenwerking met mijn werkgever en de deurwaarden zijn we tot een betalingsregeling

    gekomen. De schuld diende in 12 maanden te worden afgelost. Echter heb ik dit in 7 maanden voldaan.

    Nu ben ik op dit moment bezig om een hypotheek aan te vragen. Ik heb bij het BKR een registratie opgevraagd.

    Uit de gegevens blijkt dat ik bij de betreffende rekenenig een A5 code heb staan.

    - Is deze registratie juist?

    - Waneer gaat men over tot deze registratie?

    - Wat houd deze in en?

    - Wat zijn de gevolgen?

    - Kan hier eventueel iets aan gedaan worden, (toevoeging van een Herstel code?)

    Verder heb ik géén lopende schulden meer, alle schulden zijn afgelost!!

  • joke

    -De registratie is juist, A5 betekent zo ongeveer: aan een incassoburo overgedragen

    -men registreert echt niet zomaar, alleen indien nodig

    -de gevolgen: de registratie blijft staan tot 5 jaar na het volledig aflossen vd schuld

    -hier kun je niets aan doen, het is een terechte melding

    een herstel-code voegt men toe wanneer later blijkt dat de melding onterecht is geweest is hier dus niet van toepassing.

    Sterkte!

  • BKRetje

    Joke,

    Bedankt voor je reactie. Het is mij gisteren toch gelukt om die code 5 van de registratie te laten verwijderen. Deze werd namelijk geregistreerd nadat ik alles al had afgelost. Die vijf zou zoiets beteken als:de vordering (een bedrag van € 115 of meer) werd als oninbaar afgeboekt of schuldbemiddeling is niet gelukt Dit klopt dus niet als alles al was afgelost!! Ik zit nu nog met een A1 registratie. Heb je enig idee hoe banken hier tegenaan kijken? Heb gisteren een gesprek gehad met een Postbank Hypotheek Adviseur. Deze zei mij dat het op zich wel mogelijk is om een hypotheek te krijgen indien je met een goed verhaal komt. Daarbij scheelt het volgens hem wel dat alles inmiddels is afgelost.

  • joke

    Ja, je eigen bank heeft in zo'n geval meer inzicht in wat er is gebeurd. Het verhaal moet inderdaad wel goed zijn. SUC6 !!!!!!! (wel opschieten, de hypotheekrente stijgt!!)