Postbank blokkeert ongemotiveert mijn rekening

  • Tombrasil

    deze fax heb ik heden naar de postbank gestuurd. Zijn er mensen die hier al eens mee te maken hebben gehad?

    Graag uw reactie.

    Postbank

    Afd. Incasso

    t.a.v. Mw. Verhoef

    PER FAX 058 2953990

    12 maart 2003

    Betreft: blokkade op postbankrekening

    Geachte Mw. Verhoef,

    Ik heb zojuist met u contact gehad over het waarom van een blokkade welke volgens u al zo'n 2 weken op mijn rekening zit. Het zou te maken hebben met een andere rekening welke niet op mijn naam staat doch van de vennootschap Exploitatie Maatschappij.

    Het stoort mij mateloos dat u e.e.a. heeft gedaan zonder mij daarvan in kennis te stellen. U kon mij niet duidelijk maken waarom de blokkade erop zit doch verwijst mij naar ?Interatris? of zo iets waar ik geen overeenkomst mee heb afgesloten danwel rekening bij heb.

    Zoals blijkt heeft uw organisatie mijn privé gegevens doorgepeeld aan dit icassoburo en heeft u mijn saldo gegevens ook doorgeven. Wat me ook stoort is dat u mij niet door wenst te verbinden met uw meerdere waar ik mijn inziens ook recht op heb. Ook vindt ik het ronduit onbeschoft dat het incasso buro zich niet met mij in verbinding stelt als zij menen op mij iets te moeten verhalen van een derde.

    Ik sommeer u dat u per direct de blokkade van mijn rekening afhaalt en zoniet zal ik uw organisatie in rechte betrekken en een klacht indienen bij instantie?s zoals de consumentenbond en zal ik bezien wat te doen met het feit dat u mijn privé gegevens uitwisselt.

    Mocht u de blokkade er niet af halen dan wens ik dat u mij direct op de hoogte over het waarom van deze blokkade en waarop u e.e.a. basseert.

    Ik stel u dan ook aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit deze onrechtmatige daad.

  • Jades

    Het was beter geweest als u die fax pas had verstuurd na ingewonnen juridisch advies. Het is wel slordig en misschien zelfs onrechtmatig van de Postbank om uw rekening zonder voorafgaande mededeling te blokkeren. Uw laatste alinea is daarom de eerste die beantwoord moet worden. Waarom die blokkade? Pas na een antwoord daarop weet u wat de motivering is geweest.

    Leg contact met een bureau voor Rechtshulp of een wetswinkel bij u in de buurt voor een eerste advies.

    Mvg

  • MBO student

    En mocht u een klacht in willen dienen doe dit dan niet bij de consumentenbond maar bij de Geschillencommissie Bankzaken.

    Hier volgt uitleg over deze geschillencommissie:

    Stichting Geschillencommissie Bankzaken

    Nadat uw bank uw klacht heeft afgewezen, kunt u terecht bij de Stichting Geschillencommissie Bankzaken mits uw bank lid is van de NVB. Deze onafhankelijke commissie is door de overheid erkend. Dit betekent dat een goede procedure en onpartijdige beslissingen gewaarborgd zijn. Aan het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie zijn kosten verbonden. In 2002 is dit bedrag EUR 34,03 (dit bedrag kan jaarlijks worden aangepast). Als de Geschillencommissie u in het gelijk stelt, krijgt u dit bedrag terug. De uitspraak die de Geschillencommissie doet, is een bindend advies voor beide partijen.

    Geschillencommissie Bankzaken

    Postbus 90600

    2509 LP DEN HAAG

    telefoon: (070) 310 53 10

    e-mail: info@geschillencommissie.nl

    Hoop u hier mee een beetje op weg te hebben geholpen.

    Veel succes!

    van een MBO student.

    ps deze informatie komt rechtstreeks van www.nvb.nl

  • Hans

    Vreemde zaak, ik heb het nog nooit gehoord, dat dat zo maar kan. We hebben wel eens op het werk met beslag op pensioen te maken, maar daar is een bevel van de deurwaarder voor vereist. We doen het niet als een incassobureautje erom verzoekt.

    Ik weet niet, of je een buitenlandse naam hebt, dan zou het kunnen, dat je naam op een lijst van Talibanstrijders en terroristische organisaties staat en dat dat het geheimzinnige gedoe verklaard.

    Het lijkt me wel handig een en ander met je rechtshulpverzekeraar of de rechtswinkel te regelen, want straks heb je een aantal verkeerde juridische stappen ondernemen en is het leed geschied.