fraude pinpas postbank

  • Michael Pfoertner

    Wie heeft persoonlijke ervaring of kennis van artikelen m.b.t. fraude met de pinpas bij de postbank?

    Mij is het namelijk gebeurt dat de postbank een nieuwe pinpas zonder mijn weten toegesturd heeft.Deze heb ik nooit ontvangen,omdat 'ie uit de brievenbus

    gejat werd.Niets aan de hand natuurlijk,omdat er een pincode nodig is.

    De oproep voor een nieuwe pincode werd echter ook uit de brievenbus gejat.

    De dader is daarop met deze brief naar het postkantoor gegaan en heeft de

    pincode zonder of met een verkeerde paspoort op kunnen halen.

    Binnen een dag was ik dus enkele guldens kwijt…

    alvast bedankt voor jullie hulp…

  • Jaap

    Ik adviseer je de bankrekening en de pincode meteen te blokkeren hoewel dat wat moeilijk is omdat jij de pincode niet kent. Eventuele kredietfaciliteiten op dit banknummer ook blokkeren en een eventueel saldotegoed opnemen of op een andere bankrekening zetten. Ga er maar vanuit dat de bank zeker niet de schade vergoedt omdat de bank zich niet aansprakelijk verklaart dat derden uw brievenbus leegstelen. Zorg ervoor dat op dit banknummer geen geld meer staat c.q. opgenomen kan worden. Komt er geen oplossing voor de eventuele schade kun je je wenden voor arbitrage bij de Commissie voor Bankgeschillen in Den Haag.

    Sterkte ik was zelf de klos bij de Rabobank en bleef met 50%( f 1600,–) schade zitten zelfs na interventie van een bevriende advocaat. Heel vervelend dit soort zaken en de politie doet niets. Heb je aangifte gedaan bij de politie hoewel dat tot geen enkel resultaat zal leiden. Het aantal pinpasfraudes is bijna net zo groot als fietsdiefstallen. De politie geeft liever bekeuringen dat levert geld op.

    Sterkte en groet.

  • Boemie

    de zinsnede ….de dader is daarop met deze brief………….. is niet duidelijk voor mij

    Heeft hij nu de pincode brief ook gestolen???

    Stel dat hij met een vals legitimatie bewijs de pincode heeft opgehaald dan meen ik dat je een stuk sterker staat tegenover de bank. Immers de bank heeft ten onrechte informatie cq gegevens verstrekt aan derden waaruit schade is voort gekomen voor de rekleninghouder.

    Ik hoor graag van je

  • Hans

    Hoe weet een dader dan, wanneer de brief aankomt met jouw bankpasje en even later je pincode. Destijds in 1989 en, na het verlies van het eerste pasje in 1991, is er niemand langsgeweest om onze brievenbus te lichten. Er wordt misschien 200 keer per jaar post gebracht. Ik doe misschien wel 20 jaar met mijn pincode, dus een dader moet 4.000 brievenbussen lichten, voordat er een pincode uitrolt.