POSTBANK KLACHT

  • Elise

    Even niet over hypotheken ofzo, alhoewel dat goed geregeld is nu, dankzij Joke en haar adviezen

    Maar ik had bij de postbank een contract van FL.8,00 gulden voor gebruik pinpas en internet, sinds 1996

    Nu zag ik dat er van girotel 54 euro wer afgeschreven, blijiken wij een royaal pakket te hebben.

    Ze hebben ons, zegt de postbank, een brief geschreven en daar hadden we binnen een maand op moeten reageren, anders ging het over in een royaal pakket.

    Nou hebben wij die brief nooit gezien, maar ook niet die goldcards, en meer van dat soort dingen die er bij horen. Mag je zomaar zonder een handtekening een pakket veranderen ?

    Ik dacht dat als iets in een contract veranderde, zeker de prijs, dat daar een handtekening voor nodig was ?

    Help, ze willen het bedrag ninet terug storten voor dit jaar, dus zeker niet van voorgaande jaren, terwijl wij dus nooit gebruik hebben kunnen maken van eventuele goldcards, hoe zit dit, en hoe kan ik via girotel een bedrag terug halen ??

  • Roag

    Hallo Elise,

    Op de volgende site kun je een gratis advies krijgen van een advocaat.

    Verwacht er niet te veel van, maar alles kan helpen.

    http://www.teurlingsellens.nl/Gratis_Advies.html

    Suc6

  • Paul

    Beste Elise,

    De geschillencommissie Bankzaken heeft al vaker de uitspraak gedaan dat de “negatieve optie” (nieuwe condities van toepassing als je niet tijdig reageert) niet mag worden toegepast. Ik adviseer je dan ook daar contact mee op te nemen. Adres: zie onder.

    Succes

    Paul

    Geschillencommissie Bankzaken

    Postbus 90600

    2509 LP DEN HAAG

    telefoon: (070) 310 53 10

    e-mail: info@geschillencommissie.nl

  • Boemie

    Heeft de bank niet het recht om tarieven aan te passen????

    Staat zo iets niet in de Algemene Voorwaarden??

  • MBO student

    boemie,

    Een bank mag inderdaad de tarieven veranderen maar ze mogen NIET de vorm veranderen. Dus niet van basis naar zeer uitgebreid (ik noem maar even iets ter verduidelijking). Wat wel mag is voor het basispakket wat eerst 10 euro kostte dat verhogen naar bijvoorbeeld 13 euro.

    De Postbank is dus in deze kwestie fout. En ze mogen al helemaal niet zoals paul schreef een negatieve optie geven!

    groetjes

    MBO Student