Gezamelijke rekening!!!!

  • Sheila

    Hallo,

    Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht (dinsdag de sleutel!!). Er moet veel verbouwd worden. We gaan dan ook pas over ongeveer een jaar samenwonen. We willen nu al wel een gezamelijke rekening openen. We zetten daar dan ook meteen het geld op, wat we nog over hebben aan eigen geld, om an de verbouwing te besteden. De gezamelijke rekening is ook voor extra kosten enz.

    Waar kunnen we het beste zo''n gezamelijke rekening openen? Wie heeft er ervaring mee??

    Groetjes Sheila

  • raymond

    Hoi Sheila,

    Allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

    Waar je het beste een gezamelijke rekening kunt openen zul je even zelf moeten uitzoeken want ik weet niet wat tarieven en dergelijke van andere banken zijn, maar ik kan je wel vertellen dat de Rabobank dergelijke rekeningen heeft.

    Je zei dat het voor extra kosten was en voor het geld van de verbouwing daarom kun je het beste denk ik een gezamelijk betaalrekening openen (de voorwaarde die de Rabobank wel hieraan stelt is dat er een salaris of uitkering op binnen moet komen.) daarmee kun je te allen tijden aan je geld komen.

    Mocht je niet aan de voorwaarde kunnen voldoen dat er salaris op binnen komt elke maand kun je een gezamelijke spaarrekening openen.

    De Rabobank heeft twee vormen, namelijk

    - de Telespaarrekening, hiermee boek je door middel van de Rabofoon geld over naar je betaalrekening (die mag overigens ook bij een andere bank lopen zoals bijvoorbeeld de Postbank of ABN-AMRO) en dan kun je het zo naar een paar minuten van je betaalrekening pinnen.

    - Of de Internetspaarrekening, dmv Internet boek je het geld over naar je betaalrekening (mocht dus je betaalrekening bij een andere bank lopen moet je wel rekening houden met een dag vertraging en bij de Postbank zelfs twee dagen, dit geld overigens ook voor de Telespaarrekening) en dan kun je het pinnen van je betaalrekening.

    Voor beide spaarrekeningen geld dat zodra het een Rabobankrekening betreft, je dus binnen enkele minuten al je geld kunt pinnen van je betaalrekening als je het over geboekt hebt.

    Mocht je nog vragen hebben over deze rekeningen kun je het aan mij vragen of je kunt gewoon bij de dichtsbijzijnde Rabobank bij jou in de buurt binnen lopen.

    Alvast veel plezier met jullie huisje!

    Met vriendelijke groeten,

    Raymond

  • Sheila

    Hallo Raymond,

    Bedankt voor je reactie, en de informatie!!

    Ik zal deze info samen met mijn vriend bekijken.

    Dan kunnen we het ook met andere banken vergelijken, zoals bijv. postbank.

    Nogmaals bedankt!!!!!

    Groetjes,

    Sheila

  • Kennie

    Mag ik hier even op aanvullen dat je voor een gezamelijke betaalrekening van de Rabobank niet aan de voorwaarde hoeft te voldoen dat je salaris erop gestort wordt. Tenminste wij hebben een gezamelijke betaalrekening waar geen van onze salarissen op gestort worden.

    Wij hebben een totaalpakket bij de Rabo, dat is inclusief telebankieren en pasjes. Dit kost ongeveer 60 gulden (sorry weet het alleen in guldens) per jaar. Extra passen en creditcard voor een kleine meerprijs.